PřF:JA003 English for Science - Elective - Informace o předmětu
JA003 Výběrová angličtina pro přírodovědce
Přírodovědecká fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2. + online. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jarmila Burianová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Dominik Heger, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Robert Helán, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Věra Hranáčová (cvičící)
Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Markéta Kovaříková (cvičící)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Kuchovský, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Němcová (cvičící)
Mgr. Pavla Řezníčková, Ph.D. (cvičící)
James Edward Thomas, M.A. (cvičící)
Lenka Pavlíková (pomocník)
Ing. Petra Rozehnalová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Hana Němcová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Hana Němcová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JA003/01: Pá 8:00–9:50 J2
- Předpoklady
- Jazyková úroveň minimálně B2 Evropského referenčního rámce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Letter of motivation is required with reasons for your interest in this course based on interdisciplinary cooperation. Please, send it to "odevzdávárna" of JA003. - Mateřské obory/plány
- předmět má 243 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- After completing this course the students will be able to:
work and communicate in intradisciplinary and interdisciplinary scientific teams;
understand interdisciplinary relations in science;
use English as a communication tool (argumentation, interpretation and clarification of data, formulation of hypotheses, comparison, identification of causes and effects…);
explore an authentic problem of the region (Brno reservoir);
present their results;
write and edit abstracts using a Corpus Query System;
organize a conference (organizing committee – perform their duties and responsibilities in a professional, effective, and efficient manner), chair a conference;
use advanced presentation skills; - Osnova
- Introduction to the course
- Introduction to the topic * Biology I * Minipresentations
- Scientific method * Presentations I
- Abstract writing I * Geography
- Geology * Language focus (Corpus Query System I)
- Biology II * Abstract writing II
- Mathematics * Language focus (Corpus Query System II)
- Chemistry * Conference roles and responsibilities
- Affinity map * Discipline-based topics I
- Discipline-based topics II * Abstract workshop * Language focus
- Discipline-based topics III
- Conference English
- Presentations rehearsal * Conference agenda
- Scientific Conference
- Literatura
- Model behavior http://plus.maths.org/content/model-behaviour
- Hense, Inga, and Aike Beckmann. "Towards a model of cyanobacteria life cycle—effects of growing and resting stages on bloom formation of N 2-fixing species." Ecological Modelling 195.3 (2006): 205-218.
- Facts about cyanobacteria and cyanobacterial harmful algal blooms http://www.ncf-net.org/forum/2009fall2.htm
- Výukové metody
- lectures, discussions, group work (interdisciplinary cooperation), organizing skills (conference), abstract writing, giving presentations, problem-solving, critical thinking activities
- Metody hodnocení
- case study, session presentations, team work, conference organization, critical thinking
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k periodicitě výuky: výběrově.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2014/JA003