PřF:MUC85 Sem. z didaktiky matematiky 1 - Informace o předmětu
MUC85 Praktický seminář z didaktiky matematiky 1
Přírodovědecká fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Zdeněk Kadeřábek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Aleš Kobza, Ph.D. (přednášející), Mgr. Michal Bulant, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Michal Bulant, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. RNDr. Radan Kučera, DSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michal Bulant, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MUC85/01: Čt 14:00–15:50 M2,01021, Z. Kadeřábek, A. Kobza
- Předpoklady
- Určeno studentům, kteří v budoucnu chtějí učit matematiku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude mít student lepší představu o činnostech středoškolského učitele matematiky. Bude schopen rozlišovat mezi jednotlivými druhy vyučovací hodiny, bude schopen sestavit a opravit písemné práce, bude mít přehled o školních dokumentech, učebnicích matematiky a bude schopen reagovat na nenadálé události.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude mít student lepší představu o činnostech středoškolského učitele matematiky. Bude schopen rozlišovat mezi jednotlivými druhy vyučovací hodiny, bude schopen sestavit a opravit písemné práce, bude mít přehled o školních dokumentech, učebnicích matematiky a bude schopen reagovat na nenadálé události.
- Osnova
- 1. Školní vzdělávací program - obecné informace, rozdíly na různých typech škol (matematické třídy na gymnáziích, všeobecné třídy na gymnáziích, odborné střední školy, učiliště, základní školy, nižší gymnázia).
- 2. Dokumenty ve škole, se kterými se setká učitel matematiky a učitel vůbec - Školní řád, klasifikační řád, třídní kniha.
- 3. Učebnice matematiky, sbírky úloh, zdroje pro výuku matematiky - přehled používaných učebnic, plusy a mínusy některých z nich. Cvičení na sestavení úloh k procvičení (volba obtížnosti, různost, míra procvičení).
- 4. Příprava vyučovací hodiny - typy hodiny matematiky, motivace studentů. Cvičení na přípravu vyučovací hodiny.
- 5. Klasifikace - známky, bodový systém, komunikace s rodiči, klasifikační řád, komisionální zkoušení.
- 6. Testy, písemky - volba úloh pro písemné zkoušení, cvičení na sestavení různých písemných prací. Opravování písemných prací.
- 7. Práce se třídou - Motivace, empatie, ústní zkoušení.
- 8. Pedagogická praxe - jak se připravit na pedagogickou praxi a co od ní očekávat.
- Literatura
- doporučená literatura
- Polák, J.: Didaktika matematiky
- Prometheus: Sada učebnic matematiky
- PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika :příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 287 s. ISBN 80-7196-099-3. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava doplněná o praktická cvičení, diskuze.
- Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu bude požadována aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úloh.
- Informace učitele
- Předmět je určen budoucím učitelům, aby získali lepší představu o povolání učitele. Obsah předmětu bude uzpůsoben požadavkům a přáním studentů. Součástí semináře budou praktická cvičení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2024/MUC85