UOPK_2008 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 2

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 3. 3. 10:15–12:50 učebna 60, So 10. 3. 7:30–10:05 učebna 10, So 24. 3. 9:20–11:55 učebna 60, So 7. 4. 10:15–12:50 učebna 60
Předpoklady
UOPK_2000 Úvod od studia - Technické obo || UOPK_4000 Úvod od studia - Dopravní služ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Ekonomika a řízení průmyslových podniku 2 prohlubuje poznatky získané v předchozích předmětech ekonomického zaměření. Rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt, cíle a nástroje marketingu. Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky Proč a Co vyrábět, ale spíše otázku Jak – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
Osnova
  • 1) Obsah marketingové komunikace.
  • 2) Základní komunikační modely.
  • 3) Nástroje marketingové komunikace.
  • 4) Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků.
  • 5) Typy výzkumů a jejich metody.
  • 6) Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně.
  • 7) Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle.
  • 8) Logistika v oblasti nákupu a výroby.
  • 9) Distribuční logistika.
  • 10) Řízení dodavatelských řetězců.
Literatura
    povinná literatura
  • Základní: LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika : příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 8072262211
  • PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 8024702541.
Výukové metody
přednáška
Metody hodnocení
písemné testy
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Určeno pro zaměření - Technické obory nebo Dopravní služby.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/UOPK_2008