FF:SJ1A035 Aplikovaná lingvistika I - Informace o předmětu
SJ1A035 Aplikovaná lingvistika I - Úvod do didaktiky ELE
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 2/2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Liudmyla Shuppe, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 K32, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Předpoklady
- SJ1A002 Jazykový seminář II && SJ1A032 Španělská lingvistika II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-SJ_) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními praktickými aspekty výuky španělského jazyka. Kurz je koncipován jako úvod do studia didaktiky cizího jazyka a poskytuje studentům základní přehled o nejdůležitějších konceptech příslušné disciplíny.
- Výstupy z učení
- Studenti mají povědomí o příslušné odborné literatuře, jsou seznámeni se základními koncepty v rámci disciplín aplikované lingvistiky a dokáží je náležitě používat v praxi. Získají tak nezbytné základní znalosti a dovednosti, které mohou dále rozvíjet v rámci navazujícího studia.
- Osnova
- Teoretický základ: 1. Úvod do disciplíny aplikovaná lingvistika se zaměřením na výuku španělského jazyka 2. Metodologické přístupy ve výuce cizího jazyka 3. Proces vyučování a jeho fáze 4. Řečové dovednosti a jazykové prostředky 5. Didaktické materiály Semináře a workshopy: 1. Výběr a příprava didaktických materiálů 2. Návrh aktivit a cvičení 2. Mikrovyučovaní
- Literatura
- doporučená literatura
- MARTÍN PERIS, Ernesto. Diccionario de términos clave de ELE. 1a ed. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2008, xxx, 652. ISBN 9788497784160. info
- Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
- ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
- Výukové metody
- a) Prezenční výuka: semináře, workshopy a cvičení b) Skupinové projekty c) e-learning
- Metody hodnocení
- Závěrečný (skupinový) projekt a ústní zkouška Hranice úspěšnosti: 70%
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/SJ1A035