Cíle studijního programu
Cílem doktorského studijního programu je připravit studenty na vědeckou práci v pedagogice. Absolventi by se měli orientovat v současných směrech a metodách pedagogického bádání a v aktuálních poznatcích mezioborového výzkumu vzdělávání - zejména v oblasti školy, kurikula a vyučování a učení. Mají být schopni připravit projekt výzkumu a realizovat jej s využitím adekvátních výzkumných metod a technik.
Studijní plány
Studium
- CíleCílem doktorského studijního programu je připravit studenty na vědeckou práci v pedagogice. Absolventi by se měli orientovat v současných směrech a metodách pedagogického bádání a v aktuálních poznatcích mezioborového výzkumu vzdělávání - zejména v oblasti školy, kurikula a vyučování a učení. Mají být schopni připravit projekt výzkumu a realizovat jej s využitím adekvátních výzkumných metod a technik. 
- Výstupy z učeníAbsolvent je po úspěšném ukončení studia schopen: - porozumět teoriím, konceptům a metodám, které reprezentují aktuální oborové problémy a trendy na mezinárodní úrovni
- využívat svých znalostí a zkušeností při řešení pedagogických problémů
- projektovat a realizovat pedagogický výzkum, evaluovat jeho výsledky
- zprostředkovat výsledky svého bádání odborné komunitě: studiemi v recenzovaných (popř. impaktovaných) časopisech, popř. formou monografie, referáty na tuzemské i zahraniční konferenci
- spolupracovat s odborníky z jiných pracovišť v národním i mezinárodním měřítku
- reprezentovat svůj obor v širší interdisciplinární komunitě, ve veřejnosti a popř. v dalších oblastech (např. na politické úrovni, v praxi apod.)
 
- Uplatnění absolventaUplatnění absolventa se předpokládá na vysokých školách, zejména na katedrách pedagogiky pedagogických, filozofických a podobně zaměřených fakult, dále v různých vzdělávacích organizacích a výzkumných (vývojových) pracovištích, v oblasti poradenství nebo managmentu a v pedagogické praxi. 
- PraxePraxe má specifický charakter - vytváří se při ní příležitost pro propojené rozvíjení výzkumných a pedagogických dovedností doktorandů. Rámcově je vymezena předmětem "Výzkumné praktikum/stáž", přičemž parametry její realizace jsou případ od případu vyjednány mezi doktorandem, školitelem a vyučujícím předmětu "Výzkumné praktikum/stáž" tak, aby co nejlépe plnila svůj účel. 
- Standardy kvalifikačních pracíJako disertační jsou akceptovány originální vědecké teoretické, metodologické a empirické práce, případně práce, které vhodným způsobem tato pojetí kombinují. Teoretické práce zpracovávají různé teoretické přístupy k problémům z předmětné oblasti, přičemž vyžadují vysoký stupeň abstraktního a analytického myšlení a vhledu. Metodologické práce analyzují (nové) výzkumné přístupy, metody, techniky či nástroje a hodnotí jejich přednosti a nedostatky. Empirické práce přinášejí konkrétní zjištění získaná specifickými výzkumnými metodami, přičemž prezentovaná zjištění vždy vyplývají z realizovaného empirického šetření. Konkretizace náležitostí disertačních prací je k dispozici v příslušné směrnici děkana PdF MU.