Aplikace modelu E-U-R v geografickém terciárním vzdělávání
ŠERÝ, Ondřej a Jan KUCHYŇKA. Aplikace modelu E-U-R v geografickém terciárním vzdělávání. In Geografický výzkum: společnost a příroda v období krize. 2012. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Aplikace modelu E-U-R v geografickém terciárním vzdělávání |
Název česky | Aplikace modelu E-U-R v geografickém terciárním vzdělávání |
Název anglicky | Application of the E-R-R framework in a geographic tertiary education |
Autoři | ŠERÝ, Ondřej a Jan KUCHYŇKA. |
Vydání | Geografický výzkum: společnost a příroda v období krize, 2012. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | Zemský magnetismus, geodesie, geografie |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Přírodovědecká fakulta |
Klíčová slova česky | model E-U-R, kritické myšlení, geografické vzdělávání |
Klíčová slova anglicky | E-R-R framework, critical thinking, geographic education |
Změnil | Změnil: Mgr. Jan Kuchyňka, učo 171825. Změněno: 25. 9. 2012 14:21. |
Anotace |
---|
Hlavním cílem příspěvku je poukázat na možnost aplikace modelu E-U-R ve vysokoškolském vzdělávání. I v současnosti totiž ve výuce na univerzitách stále přetrvává tzv. frontální výuka, která neposkytuje dostatek prostoru pro kritické myšlení a individuální potřeby studentů, zatímco v případě modelu E-U-R (třífázový proces učení) je důraz kladen na evokaci, uvědomění si významu informací a reflexi. Konkrétní použití tohoto konceptu je pak v příspěvku představeno na příkladě předmětu „Socioekonomické změny regionů České republiky“. |
Anotace anglicky |
---|
The main aim of this paper is to highlight the possibility of applying the E-R-R framework model in higher education. Nowadays there is still a frontal teaching in universities. However this method does not provide enough space for critical thinking and individual needs of students while the ERR framework (three-phase learning process) emphasizes the evocation, the realization of meaning and the reflection. The specific application of this concept is then presented in the paper on the example of the subject "Socio-economic changes in regions of the Czech Republic." |
Návaznosti | |
---|---|
FRVS/1959/2012, interní kód MU | Název: Socioekonomické změny regionů České republiky |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Socioekonomické změny regionů České republiky, F - Inovace studijních programů |
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:10