ŠERÝ, Ondřej a Jan KUCHYŇKA. Aplikace modelu E-U-R v geografickém terciárním vzdělávání. In Geografický výzkum: společnost a příroda v období krize. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aplikace modelu E-U-R v geografickém terciárním vzdělávání
Název česky Aplikace modelu E-U-R v geografickém terciárním vzdělávání
Název anglicky Application of the E-R-R framework in a geographic tertiary education
Autoři ŠERÝ, Ondřej a Jan KUCHYŇKA.
Vydání Geografický výzkum: společnost a příroda v období krize, 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky model E-U-R, kritické myšlení, geografické vzdělávání
Klíčová slova anglicky E-R-R framework, critical thinking, geographic education
Změnil Změnil: Mgr. Jan Kuchyňka, učo 171825. Změněno: 25. 9. 2012 14:21.
Anotace
Hlavním cílem příspěvku je poukázat na možnost aplikace modelu E-U-R ve vysokoškolském vzdělávání. I v současnosti totiž ve výuce na univerzitách stále přetrvává tzv. frontální výuka, která neposkytuje dostatek prostoru pro kritické myšlení a individuální potřeby studentů, zatímco v případě modelu E-U-R (třífázový proces učení) je důraz kladen na evokaci, uvědomění si významu informací a reflexi. Konkrétní použití tohoto konceptu je pak v příspěvku představeno na příkladě předmětu „Socioekonomické změny regionů České republiky“.
Anotace anglicky
The main aim of this paper is to highlight the possibility of applying the E-R-R framework model in higher education. Nowadays there is still a frontal teaching in universities. However this method does not provide enough space for critical thinking and individual needs of students while the ERR framework (three-phase learning process) emphasizes the evocation, the realization of meaning and the reflection. The specific application of this concept is then presented in the paper on the example of the subject "Socio-economic changes in regions of the Czech Republic."
Návaznosti
FRVS/1959/2012, interní kód MUNázev: Socioekonomické změny regionů České republiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Socioekonomické změny regionů České republiky, F - Inovace studijních programů
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:10