NOVÁKOVÁ, Jana. Jak vrstevníci přijímají své spolužáky s poruchou autistického spektra? Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2012, roč. 137, č. 01, s. 36-40. ISSN 0323-0449.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak vrstevníci přijímají své spolužáky s poruchou autistického spektra?
Název česky Jak vrstevníci přijímají své spolužáky s poruchou autistického spektra?
Název anglicky How peers accept their classmates with autism spectrum disorder?
Autoři NOVÁKOVÁ, Jana.
Vydání Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, Pedagogická fakulta MU, 2012, 0323-0449.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Aspergerův syndrom; vysoce funkční autismus; porucha autistického spektra; spolužáci; inkluzivní vzdělávání; vrstevnické vztahy
Klíčová slova anglicky Asperger syndrome; high functioning autism; autism spectrum disorder; classmates; inclusive education; peer relationships
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Jana Nováková, Ph.D., učo 265749. Změněno: 19. 1. 2013 09:48.
Anotace
Spolu s nárůstem počtu žáků s poruchou autistického spektra v třídách běžných základních škol se dostává do popředí také téma jejich vrstevnických vztahů. Přestože aktuální výzkumy naznačují, že tito žáci ve školách často sbírají spíše negativní zkušenosti, integrační snahy mají konstantně vzrůstající tendenci, a to také v České republice. Jaká je tedy situace těchto žáků v třídních kolektivech českých škol? To jsme se pokusili zjistit sociometrickým výzkumným šetřením mezi brněnskými základními školami.
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 13:26