k 2012

Organizační učení: na cestě od případových studií ke kvantitativnímu šetření

SEDLÁČEK, Martin, Petr NOVOTNÝ, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Organizační učení: na cestě od případových studií ke kvantitativnímu šetření

Název česky

Organizační učení: na cestě od případových studií ke kvantitativnímu šetření

Název anglicky

Organizational Learning: from Case Studies to a Quantitative Survey

Vydání

2012

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Organizační učení, škola, případové studie, dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

organizational learning, basic school, case study, survey
Změněno: 30. 4. 2019 15:00, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Příspěvek, který byl prezenatiován na konferenci České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) v Praze, představuje dílčí výstup výzkumného projektu Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole financovaného Grantovou agenturou ČR ( P407/10/1197). V tomto projektu hledáme odpovědi na otázky, jak probíhá organizační učení ve škole, čím je organizační učení ve škole specifické a jak je organizační učení ve školách vedeno a řízeno. Hledání odpovědí na uvedené otázky probíhá ve dvou fázích empirického výzkumu, z nichž první fáze představuje kvalitativně orientované výzkumné šetření a těžiště druhé fáze výzkumu spočívá v reprezentativním kvantitativně orientovaném šetření. V rámci kvalitativně orientovaného výzkumného šetření jsme zpracovali tři hloubkové případové studie, které vedly k identifikaci čtyř klíčových témat. Tato čtyři klíčová témata se stala východiskem pro reprezentativní kvantitativně orientované výzkumné šetření, jehož cílem je ověření a kvantifikace výsledků předcházející kvalitativní části projektu. V příspěvku představujeme nejen dílčí výsledky jednotlivých fází výzkumu, ale zaměřujeme se také na metodologická úskalí našeho postupu.

Česky

Příspěvek představuje dílčí výstup výzkumného projektu Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole financovaného Grantovou agenturou ČR ( P407/10/1197). V tomto projektu hledáme odpovědi na otázky, jak probíhá organizační učení ve škole, čím je organizační učení ve škole specifické a jak je organizační učení ve školách vedeno a řízeno. Hledání odpovědí na uvedené otázky probíhá ve dvou fázích empirického výzkumu, z nichž první fáze představuje kvalitativně orientované výzkumné šetření a těžiště druhé fáze výzkumu spočívá v reprezentativním kvantitativně orientovaném šetření. V rámci kvalitativně orientovaného výzkumného šetření jsme zpracovali tři hloubkové případové studie, které vedly k identifikaci čtyř klíčových témat. Tato čtyři klíčová témata se stala východiskem pro reprezentativní kvantitativně orientované výzkumné šetření, jehož cílem je ověření a kvantifikace výsledků předcházející kvalitativní části projektu. V příspěvku představujeme nejen dílčí výsledky jednotlivých fází výzkumu, ale zaměřujeme se také na metodologická úskalí našeho postupu.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole