B 2012

Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedie

BAZALOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedie

Name (in English)

Autism Spectrum Disorders in the Context of the Czech Psychopedia

Authors

BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 279 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00061423

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5930-6

Keywords (in Czech)

porucha autistického spektra; autismus; psychopedie; mentální postižení; diagnostika; edukace; inkluze; intervence; Česká republika; zahraničí

Keywords in English

autism spectrum disorder; autism; psychopeadia; intellectual disability; diagnostics; education; inclusion; intervention; the Czech Republic; foreign countries

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 29/5/2017 15:01, Bc. Jiří Hotárek

Abstract

V originále

Publikace shrnuje dostupné informace z české a zahraniční literatury a z výzkumu z oblasti problematiky poruch autistického spektra, které jsou zpracovány v kontextu současné české psychopedie. Cílem knihy je podat ucelené informace o problematice PAS, aby si čtenář sám mohl zodpovědět otázku, v jakém rozsahu by měla být problematika vnímána v kontextu psychopedie. Knihu využijí rodiče dětí s PAS, pedagogové, odborníci z nejrůznějších oborů, studenti speciální, sociální pedagogiky a psychologie. Publikace je rozčleněna do čtyř kapitol, ve kterých jsou teoretické poznatky proloženy výsledky výzkumných šetření.

In English

The book covers a wide range of topics concerning autism spectrum disorders. Both theory and research results are presented. The topic of autism spectrum disorders is given into the context with the way students with intellectual disabilities are educated in the Czech Republic. The aim of the work is to provide background information about the autism spectrum in both Czech and international contexts. Provided information should help parents of children with ASDs, teachers, specialists from different fields, special education students, social pedagogy students, students of psychology. The book is divided into four chapters, which combine theory and research results.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached