D 2012

Fenomén nákupních center v České republice

KUNC, Josef, Petr TONEV, Zuzana GREPLOVÁ a Zdeněk SZCZYRBA

Základní údaje

Originální název

Fenomén nákupních center v České republice

Název anglicky

The phenomenon of shopping centres in the Czech Republic

Autoři

KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí), Zuzana GREPLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Zdeněk SZCZYRBA (203 Česká republika)

Vydání

BRNO, 15TH INTERNATIONAL COLLOQUIUM ON REGIONAL SCIENCES, od s. 264-271, 8 s. 2012

Nakladatel

MASARYKOVA UNIV

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/12:00065785

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-5875-0

UT WoS

000329432100027

Klíčová slova česky

nákupní centra; vývoj; perspektivy; Česká republika

Klíčová slova anglicky

shopping centres; progression; prospects; the Czech Republic

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2015 12:11, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

A very successful phenomenon of the current era is shopping centres. The main wave of their expansion dates back to the end of the 1990s, but it came to a stop with the start of the economic crisis in 2008. Some centres have problems with the outfl ow of customers and a few have now closed down. The market is saturated in many places and competition is intense. Today's decisive factors for success are attractive location, suitable mix of lessees, and more popular opportunities for entertainment and leisure. Investments will be directed at modernization and reconstruction of older commercial premises or new concepts such as retail parks.

Anglicky

A very successful phenomenon of the current era is shopping centres. The main wave of their expansion dates back to the end of the 1990s, but it came to a stop with the start of the economic crisis in 2008. Some centres have problems with the outfl ow of customers and a few have now closed down. The market is saturated in many places and competition is intense. Today’s decisive factors for success are attractive location, suitable mix of lessees, and more popular opportunities for entertainment and leisure. Investments will be directed at modernization and reconstruction of older commercial premises or new concepts such as retail parks.

Návaznosti

IAA301670901, projekt VaV
Název: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Akademie věd ČR, Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů