2012
Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání
SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání
Název anglicky
Evaluation of the Preprimary Education Results
Autoři
SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ
Vydání
první. Praha, 152 s. 2012
Nakladatel
Wolters Kluwer ČR, a.s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7357-884-8
Klíčová slova česky
hodnocení; pedagogická diagnostika; předškolní vzdělávání; zrání; učení
Klíčová slova anglicky
evaluation; pedagogical diagnostician; pre-primary education; maturation; learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 17:59, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace nabízí různé pohledy na oblast hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Prioritně se autorky věnují průběžnému sledování pokroků dítěte a následnému využívání zjištěných informací k plánování jeho rozvoje. Rozebírají vztah mezi mateřskou školou a rodinou. K problematice hodnocení výsledků přistupují z hlediska propojení pedagogické diagnostiky s individualizací vzdělávání a podporou rozvoje kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Na konkrétních příkladech z praxe dokládají teoretická tvrzení. Příklady slouží rovněž jako doklady již existujících pozitiv v práci mateřských škol a také jako ukázky diagnostických chyb, kterých se dopouštějí.
Anglicky
Publication offers different views to the evaluation of preprimary educational results. Authors devote to current monitoring of the child progress and to following use of fading information for planning the child's development. They analyse relation between kindergarten and family. They approach to the problem of evaluation from position of connecting o. The examples are used as illustrations of existing positives in kindergartens work and of diagnostician errors. Pedagogical diagnostician with individualization of education and support of the competences development giving by Frame EducationalProgram for Preprimary Education. Concrete examples from the praxis they are used for sustaining of theoretical contention.