c 2012

Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání

SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání

Název anglicky

Evaluation of the Preprimary Education Results

Autoři

SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Vydání

první. Praha, 152 s. 2012

Nakladatel

Wolters Kluwer ČR, a.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7357-884-8

Klíčová slova česky

hodnocení; pedagogická diagnostika; předškolní vzdělávání; zrání; učení

Klíčová slova anglicky

evaluation; pedagogical diagnostician; pre-primary education; maturation; learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 17:59, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace nabízí různé pohledy na oblast hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Prioritně se autorky věnují průběžnému sledování pokroků dítěte a následnému využívání zjištěných informací k plánování jeho rozvoje. Rozebírají vztah mezi mateřskou školou a rodinou. K problematice hodnocení výsledků přistupují z hlediska propojení pedagogické diagnostiky s individualizací vzdělávání a podporou rozvoje kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Na konkrétních příkladech z praxe dokládají teoretická tvrzení. Příklady slouží rovněž jako doklady již existujících pozitiv v práci mateřských škol a také jako ukázky diagnostických chyb, kterých se dopouštějí.

Anglicky

Publication offers different views to the evaluation of preprimary educational results. Authors devote to current monitoring of the child progress and to following use of fading information for planning the child's development. They analyse relation between kindergarten and family. They approach to the problem of evaluation from position of connecting o. The examples are used as illustrations of existing positives in kindergartens work and of diagnostician errors. Pedagogical diagnostician with individualization of education and support of the competences development giving by Frame EducationalProgram for Preprimary Education. Concrete examples from the praxis they are used for sustaining of theoretical contention.

Přiložené soubory

Hodnoceni_vysledku_predskolniho_vzdelani_1.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru