HLOUŠKOVÁ, Lenka. Z praxe do dalšího vzdělávání aneb Potřeby výchovných poradců identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE. In Aktuální problémy výchovného poradenství. Kongresové dny výchovného poradenství. 2012. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Z praxe do dalšího vzdělávání aneb Potřeby výchovných poradců identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE
Název anglicky From practice to further education. The needs of educational counsellors are found during improving validation of the competences of career guidance practitioners in the project IMPROVE
Autoři HLOUŠKOVÁ, Lenka.
Vydání Aktuální problémy výchovného poradenství. Kongresové dny výchovného poradenství. 2012, 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky výchovný poradce; kompetence kariérových poradců; neformální vzdělávání kariérových poradců
Klíčová slova anglicky educational counsellor; competence of career guidance practitioners; non-formal education of career guidance practitioners
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Změněno: 20. 10. 2016 13:39.
Anotace
V příspěvku je představen postup hodnocení kompetencí kariérových poradců, který byl vytvořen v rámci mezinárodního projektu IMPROVE. Základním evaluačním nástrojem byl standardizovaný rozhovor, jehož cílem bylo zjistit úroveň kompetencí dobrovolníků poskytujících služby kariérového poradenství bez ohledu na jejich přecházející formální vzdělávání. Hodnocení se v ČR zúčastnilo 21 dobrovolníků (z toho čtyři výchovní poradci), kteří poskytují služby kariérového poradenství v různých systémech poradenských služeb (služby v rámci veřejného, neziskového, soukromého sektoru). Komplexnost standardizovaného rozhovoru rozkryla limity rozhovoru jako jediné evaluační metody kompetencí výchovných poradců a limity vícekolejnosti systému služeb kariérového poradenství v ČR.
Anotace anglicky
There is presented the procedure of evaluation of competences of career guidance practitioners in the paper. The procedure was created in the scope of the international project IMPROVE. The basic evaluation tool was standardized dialogue, the aim of which was to find out the level of competences of volunteers providing services of career guidance not regarding their previous formal education. From the Czech Republic took part 21 volunteers (four of whom were educational counsellors) in this evaluation. They provide services of career guidance in different systems of guidance services in the Czech Republic (services in the scope of the public, non-profitable and private sectors). Complexity of standardized dialogue revealed limits of dialogue as the only evaluation method of competences of educational counsellors and limits of multitrack system of services of career guidance in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 15. 5. 2024 09:02