k 2012

Z praxe do dalšího vzdělávání aneb Potřeby výchovných poradců identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Z praxe do dalšího vzdělávání aneb Potřeby výchovných poradců identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE

Název anglicky

From practice to further education. The needs of educational counsellors are found during improving validation of the competences of career guidance practitioners in the project IMPROVE

Vydání

Aktuální problémy výchovného poradenství. Kongresové dny výchovného poradenství. 2012, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

výchovný poradce; kompetence kariérových poradců; neformální vzdělávání kariérových poradců

Klíčová slova anglicky

educational counsellor; competence of career guidance practitioners; non-formal education of career guidance practitioners

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 10. 2016 13:39, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku je představen postup hodnocení kompetencí kariérových poradců, který byl vytvořen v rámci mezinárodního projektu IMPROVE. Základním evaluačním nástrojem byl standardizovaný rozhovor, jehož cílem bylo zjistit úroveň kompetencí dobrovolníků poskytujících služby kariérového poradenství bez ohledu na jejich přecházející formální vzdělávání. Hodnocení se v ČR zúčastnilo 21 dobrovolníků (z toho čtyři výchovní poradci), kteří poskytují služby kariérového poradenství v různých systémech poradenských služeb (služby v rámci veřejného, neziskového, soukromého sektoru). Komplexnost standardizovaného rozhovoru rozkryla limity rozhovoru jako jediné evaluační metody kompetencí výchovných poradců a limity vícekolejnosti systému služeb kariérového poradenství v ČR.

Anglicky

There is presented the procedure of evaluation of competences of career guidance practitioners in the paper. The procedure was created in the scope of the international project IMPROVE. The basic evaluation tool was standardized dialogue, the aim of which was to find out the level of competences of volunteers providing services of career guidance not regarding their previous formal education. From the Czech Republic took part 21 volunteers (four of whom were educational counsellors) in this evaluation. They provide services of career guidance in different systems of guidance services in the Czech Republic (services in the scope of the public, non-profitable and private sectors). Complexity of standardized dialogue revealed limits of dialogue as the only evaluation method of competences of educational counsellors and limits of multitrack system of services of career guidance in the Czech Republic.