NEHYBA, Jan. Tři inspirace od Petera Jarvise. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 17, č. 1, s. 37-57. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tři inspirace od Petera Jarvise
Název anglicky Three inspirations from Peter Jarvis
Autoři NEHYBA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00061664
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-3
Klíčová slova anglicky Jarvis; disjuncture; experience learning; experiential learning; existencialism; learning process model
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 7. 4. 2013 19:27.
Anotace
Článek se soustřeďuje na analýzu Jarvisovy teorie učení. Představuje tři klíčové principy této teorie, kterými jsou koncept nesouladu, pojetí zkušenosti a model procesu učení. Tyto principy tvoří základní interpretační rámec pro Jarvisovu teorii. Taktéž text poukazuje na spojitost Jarvisovy teorie s jinými autory, předně těmi, kteří pojednávají o zkušenostním či reflektivním učení, například Dewey, Kolb, Boud, Mezirow a další. Diskutovány jsou jednotlivé složky Jarvisovy teorie, rozdělující proces učení na neučení, náhodné sebeučení, nereflektivní a reflektivní učení.
Anotace anglicky
The article focuses on the analysis of Jarvis's theory of learning. It presents three key principles of this theory, namely the concept of disjuncture, the concept of experience and the model of the learning process. These principles make up the basic interpretative framework for Jarvis's theory. The article also comments on the relation of this theory to other authors, especially those who discuss experiential and reflective learning, such as Dewey, Kolb, Boud, Mezirow, and more. Jarvis's view of the learning process is presented, with discussion over its components, which divide the process into non-learning, random self-learning, non-reflective and reflective learning.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:14