Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1071520, author = {Rabušicová, Milada and Kamanová, Lenka and Pevná, Kateřina}, booktitle = {Konference České asociace pedagogického výzkumu}, keywords = {intergenerational learning; family; family relations; children; parents; grandparents}, language = {cze}, title = {O mezigeneračním učení v rodině}, url = {http://capv2012.pedf.cuni.cz/}, year = {2012} }
TY - CONF ID - 1071520 AU - Rabušicová, Milada - Kamanová, Lenka - Pevná, Kateřina PY - 2012 TI - O mezigeneračním učení v rodině KW - intergenerational learning KW - family KW - family relations KW - children KW - parents KW - grandparents UR - http://capv2012.pedf.cuni.cz/ N2 - Ve výzkumu, jenž je základem pro konferenční prezentaci a jehož finálním výstupem je monografie (Rabušicová, Kamanová, Pevná: O mezigeneračním učení, 2011), jsme se soustředily především na zkoumání mezigeneračního učení v kontextu české rodiny a v kontextu kurzů neformálního vzdělávání, přičemž akcent byl položen do rodiny. Dospěly jsme k řadě, jak se domníváme, zajímavých výsledků. Mimo jiné jsme identifikovaly různé modely mezigeneračního učení v rodinách, identifikovaly jsme podmínky, za nichž k němu dochází, jako je specifická atmosféra v rodině, sdílení a komunikace, které spolu vytvářejí tzv. kulturu učící se rodiny. Identifikovaly jsme také tzv. rodinné edukátory v kategoriích rádce, expert, konzultant a vzor, kteří se od sebe liší způsobem učení i způsobem, jakým je jejich učení přijímáno ostatními členy rodiny. Zjistily jsme také, že k mezigeneračnímu učení dochází nejen v očekávaném směru od starších k mladším, ale také obráceně a že konkrétní obsahy mezigeneračního učení ve smyslu sociálního, dovednostního a verbálně kognitivního učení se generačně liší. ER -
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. O mezigeneračním učení v rodině. In \textit{Konference České asociace pedagogického výzkumu}. 2012.
|