BRADOVÁ, Jarmila. Classroom communication in relation to pupils'seating position. In Symposium on communication practices in the classroom : visible and hidden dimensions of teaching. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Classroom communication in relation to pupils'seating position
Autoři BRADOVÁ, Jarmila (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Symposium on communication practices in the classroom : visible and hidden dimensions of teaching, 2012.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00057774
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky akčná zóna; pedagogická komunikácia; usporiadanie triedy; sálové usporiadanie; triedy
Klíčová slova anglicky action zone; classroom communication; row and column arrangement seating; arrangement
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2013 21:10.
Anotace
The text discusses row and column classroom seating arrangement in relation to classroom communication. Based on participant observations it uses quantitative methodology to analyse communicative scripts in search for action zone in Czech lower secondary classrooms. The findings prove existence of a zone of disproportionate communication activity within Czech classrooms as well as the existence of passive seats where pupils perform much less communicative activity.
Anotace česky
Příspěvek pojednává o sálově uspořádaných třídách ve vztahu k pedagogické komunikaci, v nich probíhající. Na základě přímého pozorování využívá kvantitativní metodologii ve snaze zodpovědět otázku existence akční zóny na českých základních školách. Zjištění potvrzují, že zóna disproporční komunikační aktivity se v českých třídách nachází, podobně jako pasivní místa, ze kterých se žáci do komunikace zapojují podstatně méně.
Návaznosti
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 21:35