KUNC, Josef, Petr TONEV, Zdeněk SZCZYRBA a Bohumil FRANTÁL. Shopping Centres and Selected Aspects of Shopping Behaviour (Brno, the Czech Republic). Geographia Technica. Cluj-Napoca: Cluj University Press, 2012, roč. 7, 2/2012, s. 39-51. ISSN 2065-4421.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Shopping Centres and Selected Aspects of Shopping Behaviour (Brno, the Czech Republic)
Název česky Nákupní centra a vybrané aspekty nákupního chování (Brno, the Czech Republic)
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí), Zdeněk SZCZYRBA (203 Česká republika) a Bohumil FRANTÁL (203 Česká republika).
Vydání Geographia Technica, Cluj-Napoca, Cluj University Press, 2012, 2065-4421.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00057129
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky nákupní centra a jejich rozvoj; nákupní zvyklosti; dojížďka za maloobchodem; brněnská aglomerace; Česká republika
Klíčová slova anglicky shopping centres and their development; shopping habits; commuting to retail shops; Brno agglomeration; the Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Bohumil Frantál, Ph.D., učo 8688. Změněno: 12. 1. 2013 19:33.
Anotace
The economic and social changes in the Czech Republic after 1990 have reflected themselves also in the shopping habits of its inhabitants. Cultural habits have already changed profoundly with several generations. New shopping centres are far from being used solely for shopping as their character urges and motivates customers towards entertainment and spending leisure time. Thus, a whole-day visit to a shopping centre involving shopping for goods as well as consuming other services, such as visiting restaurants and entertainment facilities, is no exception. The Czech population has rapidly become accustomed to this shopping model, generating new shopping centres and retail parks even in smaller municipalities. It is the aim of this article to introduce and discuss selected results of our investigation into the shopping behaviour of the visitors to the shopping centres at the edge of Brno within the context of the recent development of shopping centres and retailing in the Czech Republic.
Anotace česky
Ekonomické a společenské změny v České republice po roce 1990 se odrazily také v nákupních zvyklostech obyvatel. Velmi silně se změnily kulturní návyky hned několika generací. Nová nákupní centra nejsou již pouze místem nákupů, jejich character vybízí a motivuje návštěvníky k zábavě a trávení volného času. Celodenní návštěva nákupního centra spojená s nákupy a využitím služeb, jako jsou restaurace a zábavní zařízení, není již žádnou výjimkou. Česká populace velmi rychle přivykla tomuto nákupnímu modelu, který podporuje další rozmach nákupních center a retail parků i v menších sídelních jednotkách. Cílem příspěvku je představit a diskutovat vybrané výsledky výzkumu nákupních zvyklostí návštěvníků nákupních center na okraji města Brna v kontextu vývoje nákupních center a maloobchodu v České republice v posledních letech.
Návaznosti
IAA301670901, projekt VaVNázev: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Akademie věd ČR, Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 09:31