PACHOLÍK, Viktor. Výskyt úzkosti u dětí mladšího školního věku na vybraných brněnských školách. In Řehulka, Evžen;. school and health 21 sTUDIE K VÝCHOVĚ KE ZDRAVÍ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 191-196. ISBN 978-80-210-5722-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výskyt úzkosti u dětí mladšího školního věku na vybraných brněnských školách
Název anglicky Occurence of Anxiety in Young-School Aged Children at Selected Schools in Brno
Autoři PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, school and health 21 sTUDIE K VÝCHOVĚ KE ZDRAVÍ, od s. 191-196, 6 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14510/11:00061918
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-5722-7
Klíčová slova česky strach;úzkost jako rys;úzkost jako stav;CMAS;ŠAD
Klíčová slova anglicky fear;anxiety as a state;anxiety as a feature;CMAS
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D., učo 45334. Změněno: 23. 3. 2013 12:59.
Anotace
Childhood is a period full of play and joy. However, there are also several reasons leading to feelings of menace. During the last periods society has changed and health and quality of life have become the priorities of our lives. In spite of that, the occurences of anxiety and fears have not decreased (Vymětal, 2004). For a school-aged child the school environment represents one of the highest risks with its consequential demands: parent separation, a complete change of daily plan, good results expectation as well as the fear of failure. In 2009 a pilot study was conducted, the goal of which was to monitor the occurence of anxiety in young-aged school children and compare the possibilities and utility of two methods aimed at anxiety in children. The test group included 382 pupils, aged 9-11 of Brno primary schools. All tested persons underwent a personal inquiry in order to receive the basic data, a Childrens Manifest Anxiety Scale test (CMAS) and a Scale of anxiety as a state and as a feature in children (ŠAD). The paper presents the results of this study proceeded in tables and diagrams.
Anotace anglicky
Childhood is a period full of play and joy. However, there are also several reasons leading to feelings of menace. During the last periods society has changed and health and quality of life have become the priorities of our lives. In spite of that, the occurences of anxiety and fears have not decreased (Vymětal, 2004). For a school-aged child the school environment represents one of the highest risks with its consequential demands: parent separation, a complete change of daily plan, good results expectation as well as the fear of failure. In 2009 a pilot study was conducted, the goal of which was to monitor the occurence of anxiety in young-aged school children and compare the possibilities and utility of two methods aimed at anxiety in children. The test group included 382 pupils, aged 9-11 of Brno primary schools. All tested persons underwent a personal inquiry in order to receive the basic data, a Childrens Manifest Anxiety Scale test (CMAS) and a Scale of anxiety as a state and as a feature in children (ŠAD). The paper presents the results of this study proceeded in tables and diagrams.
Návaznosti
MUNI/51/SV01/2009, interní kód MUNázev: Monitoring výskytu úzkosti u dětí mladšího školního věku na vybraných brněnských školách
Investor: Masarykova univerzita, Monitoring výskytu úzkosti u dětí mladšího školního věku na vybraných brněnských školách
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 19:12