ŠIŠKA, Ladislav a Petra KOZÁKOVÁ. Strategic Positioning and Company's Long-term Performance. In Advances in Finance &Accounting. Proceedings of the 1st WSEAS International Conference on Finance, Accounting and Auditing (FAA ´12). Zlín: Tomas Bata University, 2012, s. 338 - 342. ISBN 978-1-61804-124-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategic Positioning and Company's Long-term Performance
Název česky Strategická pozice a dlouhodobá výkonnost podniku
Autoři ŠIŠKA, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Petra KOZÁKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Zlín, Advances in Finance &Accounting. Proceedings of the 1st WSEAS International Conference on Finance, Accounting and Auditing (FAA ´12), od s. 338 - 342, 5 s. 2012.
Nakladatel Tomas Bata University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00061931
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-1-61804-124-1
Klíčová slova anglicky Strategy; Differentiation; Cost leadership; Performance; Profitability; Assets Turnover; DuPont's decomposition
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Ladislav Šiška, Ph.D., učo 114747. Změněno: 5. 4. 2013 05:23.
Anotace
The aim of the study is to compare application of the two generic strategies proposed by M.E.Porter. The study draws on ten-year series of data gathered for more than thousand profitable companies residing in the Czech Republic. The return on assets (ROA) is used as the main indicator of financial success of the companies. This indicator is decomposed by means of DuPont's method. The resulting indicators of return on sales (ROS) and assets turnover are used to distinguish between a differentiation strategy and a cost leadership strategy. The results indicate that both strategies are in weak contradiction and that the differentiation strategy represents the better way of attaining sustainable competitive advantage.
VytisknoutZobrazeno: 24. 8. 2024 23:28