k 2012

Vztah učitelů základních škol ke gymnastickým disciplínám

VACULÍKOVÁ, Pavlína, Lenka SVOBODOVÁ, Alena SKOTÁKOVÁ, Dagmar ŠIMBEROVÁ, Lenka NEJEDLÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Vztah učitelů základních škol ke gymnastickým disciplínám

Název anglicky

Relationship of teachers of primary and secondary schools to gymnastics disciplines

Autoři

VACULÍKOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar ŠIMBEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lenka NEJEDLÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Intervenční programy gymnastiky, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/12:00074639

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova česky

gymnastika; učitel; vztah

Klíčová slova anglicky

gymnastics; teacher; relationship

Štítky

Změněno: 25. 3. 2015 11:08, Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Gymnastické disciplíny se ve výuce tělesné výchovy objevují již několik století, i když podoba gymnastických cvičení se od té dnešní v mnohém lišila. I přes tuto dlouhou tradici máme pocit, že se gymnastické disciplíny, především cvičení na nářadí, z výuky tělesné výchovy pomalu vytrácí. Na tuto myšlenku nás přivedla stále klesající úroveň gymnastických dovedností uchazečů o studium tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií a s tím související nutné snižování obtížnosti zápočtových požadavků studentů bakalářského studia. Proto jsme se rozhodli dotazníkovým šetřením zjistit, jaký je vztah pedagogů ke gymnastickým disciplínám, jak často a jaká gymnastická cvičení využívají ve svých hodinách tělesné výchovy. Do dotazníku byly zařazeny také otázky týkající se oblíbenosti gymnastických cvičení u žáků.

Anglicky

Gymnastic disciplines have been occuring in the physical education lessons for several centuries, although the form of gymnastic exercises was very different from the today s one. Despite this long tradition we feel that the gymnastic disciplines slowly disappear from physical education lessons, especially exercising on equipment. We think this because of decreasing level of gymnastic skills of applicants who want to study physical education at the Faculty of Sports Studies, and the related need of reducing the complexity credit requirements for bachelor degree students. Therefore using a questionnaire survey we decided to find out what is the teacher s relationship to gymnastice and what gymnastic equipment they use in their lessons. There were also included questions about the popularity of gymnastic exercises for pupils in the questionaire.