2012
Vztah učitelů základních škol ke gymnastickým disciplínám
VACULÍKOVÁ, Pavlína, Lenka SVOBODOVÁ, Alena SKOTÁKOVÁ, Dagmar ŠIMBEROVÁ, Lenka NEJEDLÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Vztah učitelů základních škol ke gymnastickým disciplínám
Název anglicky
Relationship of teachers of primary and secondary schools to gymnastics disciplines
Autoři
VACULÍKOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar ŠIMBEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lenka NEJEDLÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Intervenční programy gymnastiky, 2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/12:00074639
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
gymnastika; učitel; vztah
Klíčová slova anglicky
gymnastics; teacher; relationship
Štítky
Změněno: 25. 3. 2015 11:08, Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
V originále
Gymnastické disciplíny se ve výuce tělesné výchovy objevují již několik století, i když podoba gymnastických cvičení se od té dnešní v mnohém lišila. I přes tuto dlouhou tradici máme pocit, že se gymnastické disciplíny, především cvičení na nářadí, z výuky tělesné výchovy pomalu vytrácí. Na tuto myšlenku nás přivedla stále klesající úroveň gymnastických dovedností uchazečů o studium tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií a s tím související nutné snižování obtížnosti zápočtových požadavků studentů bakalářského studia. Proto jsme se rozhodli dotazníkovým šetřením zjistit, jaký je vztah pedagogů ke gymnastickým disciplínám, jak často a jaká gymnastická cvičení využívají ve svých hodinách tělesné výchovy. Do dotazníku byly zařazeny také otázky týkající se oblíbenosti gymnastických cvičení u žáků.
Anglicky
Gymnastic disciplines have been occuring in the physical education lessons for several centuries, although the form of gymnastic exercises was very different from the today s one. Despite this long tradition we feel that the gymnastic disciplines slowly disappear from physical education lessons, especially exercising on equipment. We think this because of decreasing level of gymnastic skills of applicants who want to study physical education at the Faculty of Sports Studies, and the related need of reducing the complexity credit requirements for bachelor degree students. Therefore using a questionnaire survey we decided to find out what is the teacher s relationship to gymnastice and what gymnastic equipment they use in their lessons. There were also included questions about the popularity of gymnastic exercises for pupils in the questionaire.