C 2012

Znalosti jako faktor dlouhodobé konkurenceschopnosti

KLÍMOVÁ, Viktorie

Základní údaje

Originální název

Znalosti jako faktor dlouhodobé konkurenceschopnosti

Název anglicky

Knowledge as long-term competitivness factor

Autoři

KLÍMOVÁ, Viktorie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

České Budějovice, Udržitelný rozvoj a funkce moderního evropskéhostátu, od s. 56-61, 6 s. Studia, 2012

Nakladatel

Vysoká škola evropských a regionálních studií

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/12:00062007

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-87472-20-0

Klíčová slova česky

znalosti; inovace; konkurenceschopnost; regionální rozvoj

Klíčová slova anglicky

knowledge; innovation; competitiveness; regional development

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 20:15, doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.

Anotace

V originále

Znalosti jsou považovány za významný zdroj zvyšování produktivity a ekonomického růstu a jsou v naší době vnímány jako jedinečná konkurenční výhoda podniků, regionů i států. Důležitým zdrojem konkurenční výhody jsou především ty znalosti, které jsou nazývány jako tacitní. Jedná se o znalosti, které nejsou přenositelné do jiných regionů. Tvorba a šíření znalostí jsou důležitým předpokladem pro rozvoj inovací a pro produkci statků s vysokou přidanou hodnotou. V této souvislosti se hovoří o tzv. znalostní ekonomice (nebo v širším pojetí i o znalostní společnosti). Od tradiční ekonomiky se odlišuje v mnoha aspektech. Článek se zabývá pojetím této problematiky v odborné literatuře a naznačuje způsoby, dle kterých je možné hodnotit úroveň znalostní ekonomiky.

Anglicky

Knowledge is generally considered as the source of economic growth and productivity increase and it is regarded as unique competitive advantage of enterprises, regions and countries. Especially knowledge that is called tacit is the important source of competitive advantage. Tacit knowledge is knowledge that cannot be moved to any other region. Creation and diffusion of knowledge are important prerequisites for innovation development and production of goods with high added value. In connection with this it is talked about called knowledge economy (or knowledge society in a broader interpretation). The knowledge-based economy is different from traditional economy in several aspects. The article deals with perceiving of this topic in scientific literature and indicates ways how to measure development of knowledge economy.

Návaznosti

MUNI/A/0866/2010, interní kód MU
Název: Podnikatelské prostředí jako zdroj inovačního potenciálu a rozvoje regionů (Akronym: POPRINOV)
Investor: Masarykova univerzita, Podnikatelské prostředí jako zdroj inovačního potenciálu a rozvoje regionů, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty