2012
Znalosti jako faktor dlouhodobé konkurenceschopnosti
KLÍMOVÁ, ViktorieZákladní údaje
Originální název
Znalosti jako faktor dlouhodobé konkurenceschopnosti
Název anglicky
Knowledge as long-term competitivness factor
Autoři
KLÍMOVÁ, Viktorie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
České Budějovice, Udržitelný rozvoj a funkce moderního evropskéhostátu, od s. 56-61, 6 s. Studia, 2012
Nakladatel
Vysoká škola evropských a regionálních studií
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/12:00062007
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-87472-20-0
Klíčová slova česky
znalosti; inovace; konkurenceschopnost; regionální rozvoj
Klíčová slova anglicky
knowledge; innovation; competitiveness; regional development
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 20:15, doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.
V originále
Znalosti jsou považovány za významný zdroj zvyšování produktivity a ekonomického růstu a jsou v naší době vnímány jako jedinečná konkurenční výhoda podniků, regionů i států. Důležitým zdrojem konkurenční výhody jsou především ty znalosti, které jsou nazývány jako tacitní. Jedná se o znalosti, které nejsou přenositelné do jiných regionů. Tvorba a šíření znalostí jsou důležitým předpokladem pro rozvoj inovací a pro produkci statků s vysokou přidanou hodnotou. V této souvislosti se hovoří o tzv. znalostní ekonomice (nebo v širším pojetí i o znalostní společnosti). Od tradiční ekonomiky se odlišuje v mnoha aspektech. Článek se zabývá pojetím této problematiky v odborné literatuře a naznačuje způsoby, dle kterých je možné hodnotit úroveň znalostní ekonomiky.
Anglicky
Knowledge is generally considered as the source of economic growth and productivity increase and it is regarded as unique competitive advantage of enterprises, regions and countries. Especially knowledge that is called tacit is the important source of competitive advantage. Tacit knowledge is knowledge that cannot be moved to any other region. Creation and diffusion of knowledge are important prerequisites for innovation development and production of goods with high added value. In connection with this it is talked about called knowledge economy (or knowledge society in a broader interpretation). The knowledge-based economy is different from traditional economy in several aspects. The article deals with perceiving of this topic in scientific literature and indicates ways how to measure development of knowledge economy.
Návaznosti
MUNI/A/0866/2010, interní kód MU |
|