VOLEK, Jaromír. Walter Benjamin a nová média. Communication Today. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie, 2012, III., č. 2, s. 7-23. ISSN 1338-130X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Walter Benjamin a nová média
Název anglicky Walter Benjamin and New Media
Autoři VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Communication Today, Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2012, 1338-130X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/12:00062151
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky auratická zkušenost pravá aura kritická teorie médií Erlebnis Erfahrung flaneur nejnovější nová média moderní šoková zkušenost
Klíčová slova anglicky auratic experience authentic aura critical theory of media Erlebnis Erfahrung flaneur the newest new media modern shock
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 22. 10. 2015 21:02.
Anotace
Text přibližuje formou reflexivní kritiky teorii nových médií německého myslitele Waltera Benjamina a porovnává ji se současnými pohledy na nejnovější nová média. Při komparaci využívá zvláště Benjaminovy koncepty aury a flaneura. Studie ukazuje neudržitelnost snahy oddělovat teorie starých nových médií a nových nových médií a ilustruje jejich těsné propojení v Benjaminových textech.
Anotace anglicky
The article deals with reading of Walter Benjamin’s works focused on new media and places specific pressure on the notions of aura and flaneur, two well-known concepts in Benjamin scholarship. The article argues for the inseparability old and new, modern and postmodern theory of media and illustrates their close connections in Benjamin’s texts. The author agues a sceptical view of the idea that the advent of digital new media is connected by necessity to a major historical break. He concludes that Benjamin’s theory of the new media is highly useful for describing and understanding the current new media communication and subjectivity.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 05:57