2012
Hra „Na pošťáka“ jako příklad terapeutické intervence v rámci skupinové psychoterapie s dospívajícími
FOLTOVÁ, Lucie a Roman HYTYCHZákladní údaje
Originální název
Hra „Na pošťáka“ jako příklad terapeutické intervence v rámci skupinové psychoterapie s dospívajícími
Název anglicky
„Playing Postman“ Game as an Example of Therapeutic Intervention in the Group Psychotherapy Setting with Adolescents
Autoři
FOLTOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant) a Roman HYTYCH (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Psychoterapie, Brno, FSS MU, 2012, 1802-3983
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00057912
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
terapeutické intervence, skupinová psychoterapie, poruchy chování, adolescenti, zpětná vazba
Klíčová slova anglicky
therapeutic interventions; group psychotherapy; conduct disorder; adolescents; feedback
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 12. 2012 14:21, PhDr. Roman Hytych, Ph.D.
V originále
Cílem našeho příspěvku je přiblížit možnosti psychoterapeutické skupinové práce s populací adolescentů. Teoretická část se věnuje relevantním charakteristikám období dospívání a současně se zabývá vhodností využití skupinových terapeutických intervencí a jejich specifiky v rámci práce s touto populací. Následuje popis konkrétní intervence ověřené v praxi, zaměřené na nácvik poskytování zpětné vazby, která však rozvíjí i další psychosociální kompetence. V závěru práce je popsáno další využití této techniky, její limity i možná rizika.
Anglicky
The aim of our paper is to outline possibilities of the group psychotherapy with adolescent population. In theoretical part, the paper deals with relevant characteristics of the adolescence stage along with applicability of group therapeutic interventions and specifics in the work with this population. Then it describes a particular example of intervention aimed to practise of providing feedback and developing further psychosocial skills. Conclusion deals with additional applications of this technique, its limits and potential risks.
Návaznosti
GAP407/11/0141, projekt VaV |
|