J 2012

Hra „Na pošťáka“ jako příklad terapeutické intervence v rámci skupinové psychoterapie s dospívajícími

FOLTOVÁ, Lucie a Roman HYTYCH

Základní údaje

Originální název

Hra „Na pošťáka“ jako příklad terapeutické intervence v rámci skupinové psychoterapie s dospívajícími

Název anglicky

„Playing Postman“ Game as an Example of Therapeutic Intervention in the Group Psychotherapy Setting with Adolescents

Autoři

FOLTOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant) a Roman HYTYCH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Psychoterapie, Brno, FSS MU, 2012, 1802-3983

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00057912

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

terapeutické intervence, skupinová psychoterapie, poruchy chování, adolescenti, zpětná vazba

Klíčová slova anglicky

therapeutic interventions; group psychotherapy; conduct disorder; adolescents; feedback

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 12. 2012 14:21, PhDr. Roman Hytych, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem našeho příspěvku je přiblížit možnosti psychoterapeutické skupinové práce s populací adolescentů. Teoretická část se věnuje relevantním charakteristikám období dospívání a současně se zabývá vhodností využití skupinových terapeutických intervencí a jejich specifiky v rámci práce s touto populací. Následuje popis konkrétní intervence ověřené v praxi, zaměřené na nácvik poskytování zpětné vazby, která však rozvíjí i další psychosociální kompetence. V závěru práce je popsáno další využití této techniky, její limity i možná rizika.

Anglicky

The aim of our paper is to outline possibilities of the group psychotherapy with adolescent population. In theoretical part, the paper deals with relevant characteristics of the adolescence stage along with applicability of group therapeutic interventions and specifics in the work with this population. Then it describes a particular example of intervention aimed to practise of providing feedback and developing further psychosocial skills. Conclusion deals with additional applications of this technique, its limits and potential risks.

Návaznosti

GAP407/11/0141, projekt VaV
Název: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii