Expertnost učitele a výzkum v didaktice cizích jazyků
JANÍKOVÁ, Věra a Michaela PÍŠOVÁ. Expertnost učitele a výzkum v didaktice cizích jazyků. In CUDZIE JAZYKY A KULTÚRY V ŠKOLE 9. 2012. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Expertnost učitele a výzkum v didaktice cizích jazyků |
Název česky | Expertnost učitele a výzkum v didaktice cizích jazyků |
Název anglicky | Teacher expertise and research in foreign language didactics |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra a Michaela PÍŠOVÁ. |
Vydání | CUDZIE JAZYKY A KULTÚRY V ŠKOLE 9, 2012. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Změnil | Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 2. 2013 15:17. |
Anotace |
---|
Expertnost učitele jako vysoká kvalita výkonu profese je jedním z rozhodujících faktorů kvality (jazykového) vzdělávání. Je do značné míry zakotvena ve znalostní základně učitele, zejména v didaktické znalosti obsahu, znalosti, která se postupně rozvíjí v dynamické interakci praxe a teorie. Příspěvek mapuje aktuální zaměření výzkumu v didaktice cizích jazyků v České republice i v zahraničí, přičemž se snaží nalézt odpovědi na následující otázky: Čím přispívá výzkum v didaktice cizích jazyků k hlubšímu vhledu do konstruktu didaktické znalosti obsahu? Jaká témata považuje za klíčová se zřetelem k expertnosti učitele cizích jazyků? |
Anotace anglicky |
---|
Teacher expertise perceived as a high quality Professional performance is one of the decisive factors regarding the quality of education. Expertise is to a large extent rooted in the knowledge base for teaching, mainly in pedagogical content knowledge which is currently recognised as a dynamic phenomenon developed through theory – practice interaction. The paper maps current research in foreign language didactics in the Czech Republic searching for responses to the following questions: How does reearch in foreign language didactics contribute to a deeper insight into the construct of pedagogical content knowledge? Which issues are considered crucial with regard to foreign language teacher expertise? |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/11/0234, projekt VaV | Název: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky) |
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky) |
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 05:23