Fremdsprachenunterricht und Mehrsprachigkeitspolitik in Tschechien
JANÍKOVÁ, Věra a Alice BRYCHOVÁ. Fremdsprachenunterricht und Mehrsprachigkeitspolitik in Tschechien. In SPRACHENPOLITIK UND SPRACHLEHRE. 2012. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Fremdsprachenunterricht und Mehrsprachigkeitspolitik in Tschechien |
Název česky | Výuka cizích jazyků a politika mnohojazyčnosti v České republice |
Název anglicky | Foreign language teaching and multilingualism policy in the Czech Republic |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra a Alice BRYCHOVÁ. |
Vydání | SPRACHENPOLITIK UND SPRACHLEHRE, 2012. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Změnil | Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 1. 3. 2013 14:30. |
Anotace |
---|
Eines der wichtigsten Ziele der europäischen Mehrsprachigkeitspolitik ist es, dass die Bevölkerung Kenntnisse in mindestens zwei Fremdsprachen erwirbt. Um diese Ziele zu erreichen, muss jeder Staat auch seine Fremdsprachenunterrichspolitik entsprechend ausformulieren und garantieren. Der Beitrag bietet einen kurzen Exkurs in die Geschichte des Fremdsprachenunterrichts an tschechischen Schulen sowie einen kritischen Blick auf den Ist-Stand der tschechischen Mehrsprachigkeitspolitik in Fragen des Fremdsprachenlernens. |
Anotace česky |
---|
Jedním z nejdůležitějších cílů evropské politiky mnohojazyčnosti je, aby každý občan Evropské unie měl znalosti alespoň dvou cizích jazyků na různé úrovni. Aby bylo možno tohoto cíle dosáhnout, je zapotřebí, aby každý stát svou jazykovou vzdělávací politiku garantoval na odpovídající úrovni. Příspěvek nabízí krátký exkurs do historie cizojazyčného vzdělávání na českých školách a kritický pohled na současný stav české politiky v oblasti podpory mnohojazyčnosti. |
Anotace anglicky |
---|
One of the main goals of the European multilingualism policy is to support the acquisition of at least two foreign languages by every European citizen. In order to achieve this goal, each country must accordingly adapt its policy of foreign language teaching. The paper provides a brief excursion into history and the actual state of foreign language teaching in Czech schools. It takes a critical look at the Czech multilingualism policy in matters of foreign language learning. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/11/0321, projekt VaV | Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 23:17