KAŠPAROVÁ, Klára. Faktory ovlivňující CSR reportování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 139 s. ISBN 978-80-210-5985-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Faktory ovlivňující CSR reportování
Název česky Faktory ovlivňující CSR reportování
Název anglicky Factors Influencing CSR Reporting
Autoři KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 139 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Munishop
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00062597
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5985-6
Klíčová slova česky reportování o společenské odpovědnosti podniku; výroční zpráva; legitimacy theory; stakeholdelderská teorie; positive accounting theory, faktory
Klíčová slova anglicky corporate social responsibility reporting; annual report; legitimacy theory; stakeholder theory; positive accounting theory; factors
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 17. 8. 2018 09:39.
Anotace
CSR reportování představuje v současné době jednu z nejvíce rostoucích oblastí společenské odpovědnosti podniku. Lze ho charakterizovat jako proces komunikování sociálních a environmentálních dopadů způsobených aktivitami podniku vybraným typům stakeholderů. Motivaci managerů podniků k jeho využití je možné vysvětlit pomocí několika teorií. V knize jsou blíže představeny tři nejčastěji uváděné – legitimacy, positive accounting a stakeholderská teorie. Na jejich základě byla zahraničními výzkumy identifikována celá řada faktorů ovlivňujících CSR reportování. Zjištění jejich působení na CSR reportování v českém prostředí bylo předmětem v knize prezentovaného výzkumu. Z jeho výsledků vyplývá, že na CSR reportování v českém prostředí mají ze zkoumaných faktorů větší vliv míra souběhu vlastnictví a řízení, velikost podniku, původ vlastníka a míra ocenění jména podniku.
Anotace anglicky
CSR reporting currently represents one of the most rapidly growing areas of CSR. It can be characterized as a process of communication of social and environmental impacts of corporate activities on the selected types of stakeholders. Motivation of corporate managers to its utilization can be explained by several theories. The book describes in detail the three most frequently mentioned theories – the legitimacy, positive accounting and the stakeholder theory. On their basis the foreign researchers identified a number of factors influencing the CSR reporting. Findings of their impact on the CSR reporting in the Czech environment were subject of the research presented within the book. Its results show that out of the all researched factors, the CSR reporting in the Czech environment is most influenced by the rate of ownership and management confluence, by the size of the corporation, origin of the owner and the value of corporate image.
Návaznosti
MUNI/A/0905/2009, interní kód MUNázev: Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí (Akronym: EMP)
Investor: Masarykova univerzita, Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 18:05