B 2012

Faktory ovlivňující CSR reportování

KAŠPAROVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Faktory ovlivňující CSR reportování

Název česky

Faktory ovlivňující CSR reportování

Název anglicky

Factors Influencing CSR Reporting

Autoři

KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 139 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/12:00062597

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-5985-6

Klíčová slova česky

reportování o společenské odpovědnosti podniku; výroční zpráva; legitimacy theory; stakeholdelderská teorie; positive accounting theory, faktory

Klíčová slova anglicky

corporate social responsibility reporting; annual report; legitimacy theory; stakeholder theory; positive accounting theory; factors

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 8. 2018 09:39, PhDr. Lea Novotná

Anotace

V originále

CSR reportování představuje v současné době jednu z nejvíce rostoucích oblastí společenské odpovědnosti podniku. Lze ho charakterizovat jako proces komunikování sociálních a environmentálních dopadů způsobených aktivitami podniku vybraným typům stakeholderů. Motivaci managerů podniků k jeho využití je možné vysvětlit pomocí několika teorií. V knize jsou blíže představeny tři nejčastěji uváděné – legitimacy, positive accounting a stakeholderská teorie. Na jejich základě byla zahraničními výzkumy identifikována celá řada faktorů ovlivňujících CSR reportování. Zjištění jejich působení na CSR reportování v českém prostředí bylo předmětem v knize prezentovaného výzkumu. Z jeho výsledků vyplývá, že na CSR reportování v českém prostředí mají ze zkoumaných faktorů větší vliv míra souběhu vlastnictví a řízení, velikost podniku, původ vlastníka a míra ocenění jména podniku.

Anglicky

CSR reporting currently represents one of the most rapidly growing areas of CSR. It can be characterized as a process of communication of social and environmental impacts of corporate activities on the selected types of stakeholders. Motivation of corporate managers to its utilization can be explained by several theories. The book describes in detail the three most frequently mentioned theories – the legitimacy, positive accounting and the stakeholder theory. On their basis the foreign researchers identified a number of factors influencing the CSR reporting. Findings of their impact on the CSR reporting in the Czech environment were subject of the research presented within the book. Its results show that out of the all researched factors, the CSR reporting in the Czech environment is most influenced by the rate of ownership and management confluence, by the size of the corporation, origin of the owner and the value of corporate image.

Návaznosti

MUNI/A/0905/2009, interní kód MU
Název: Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí (Akronym: EMP)
Investor: Masarykova univerzita, Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
1M0524, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky