2012
Faktory ovlivňující CSR reportování
KAŠPAROVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
Faktory ovlivňující CSR reportování
Název česky
Faktory ovlivňující CSR reportování
Název anglicky
Factors Influencing CSR Reporting
Autoři
KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 139 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/12:00062597
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-5985-6
Klíčová slova česky
reportování o společenské odpovědnosti podniku; výroční zpráva; legitimacy theory; stakeholdelderská teorie; positive accounting theory, faktory
Klíčová slova anglicky
corporate social responsibility reporting; annual report; legitimacy theory; stakeholder theory; positive accounting theory; factors
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 8. 2018 09:39, PhDr. Lea Novotná
V originále
CSR reportování představuje v současné době jednu z nejvíce rostoucích oblastí společenské odpovědnosti podniku. Lze ho charakterizovat jako proces komunikování sociálních a environmentálních dopadů způsobených aktivitami podniku vybraným typům stakeholderů. Motivaci managerů podniků k jeho využití je možné vysvětlit pomocí několika teorií. V knize jsou blíže představeny tři nejčastěji uváděné – legitimacy, positive accounting a stakeholderská teorie. Na jejich základě byla zahraničními výzkumy identifikována celá řada faktorů ovlivňujících CSR reportování. Zjištění jejich působení na CSR reportování v českém prostředí bylo předmětem v knize prezentovaného výzkumu. Z jeho výsledků vyplývá, že na CSR reportování v českém prostředí mají ze zkoumaných faktorů větší vliv míra souběhu vlastnictví a řízení, velikost podniku, původ vlastníka a míra ocenění jména podniku.
Anglicky
CSR reporting currently represents one of the most rapidly growing areas of CSR. It can be characterized as a process of communication of social and environmental impacts of corporate activities on the selected types of stakeholders. Motivation of corporate managers to its utilization can be explained by several theories. The book describes in detail the three most frequently mentioned theories – the legitimacy, positive accounting and the stakeholder theory. On their basis the foreign researchers identified a number of factors influencing the CSR reporting. Findings of their impact on the CSR reporting in the Czech environment were subject of the research presented within the book. Its results show that out of the all researched factors, the CSR reporting in the Czech environment is most influenced by the rate of ownership and management confluence, by the size of the corporation, origin of the owner and the value of corporate image.
Návaznosti
MUNI/A/0905/2009, interní kód MU |
| ||
1M0524, projekt VaV |
|