FLAŠAR, Martin. Poeme électronique. 1958. Le Corbusier - E. Varese - I. Xenakis. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 162 s. Spisy FF MU v Brně ; č. 409. ISBN 978-80-210-5945-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Poeme électronique. 1958. Le Corbusier - E. Varese - I. Xenakis
Název anglicky Poeme électronique. 1958. Le Corbusier - E. Varese - I. Xenakis
Autoři FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vyd. 1. Brno, 162 s. Spisy FF MU v Brně ; č. 409, 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Webová stránka knihy ve vydavatelství MUNI Press
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00062604
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-5945-0
Klíčová slova anglicky multimedia; art; electronic music; Le Corbusier; Iannis Xenakis; Edgard Varese; Expo 1958; Poeme électronique
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 12. 4. 2013 13:54.
Anotace
"Poeme électronique" byla jedním z prvních komplexních multimediálních děl, které důsledně využívalo řízeného pohybu elektroakustického materiálu v architektonickém prostoru. Pro prezentaci firmy Philips na Světové výstavě v Bruselu v r. 1958 jej připravila trojice umělců Le Corbusier, Edgard Varese a Iannis Xenakis. Označení Poeme électronique v této práci reprezentuje soubor uměleckých počinů v oblasti architektury, hudby a vizuálního umění, které s pavilonem Philips souvisely. Zvláštní pozornost je věnována osobnosti solitéra a průkopníka elektroakustické hudby Edgarda Varese. Ambicí předkládané publikace je sledování vývojových linií hlavních protagonistů protínajících interpretační rámec konstruovaný estetikami dobových uměleckých směrů a hnutí.
Anotace anglicky
"Poeme électronique" was one of the first comprehensive multimedia works, which consistently used the handling of audio material in architectural space. This work was prepared by a trio of artists Le Corbusier, Edgard Varese and Iannis Xenakis for the presentation of the Philips company at the World Exhibition in Brussels in 1958. Poeme électronique is used in this book as a comprehensive term for a set of artistic acts associated with the Philips pavillion. A particular emphasis is placed on the personality of the solitaire and pioneer of electroacoustic music, Edgard Varese. The present publication attempts to trace the lines of the development of the three main protagonists intersecting an interpretive framework designed by the aesthetics of contemporary art groups and movements.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:58