2012
Integrace v českých psychoterapeutických výcvicích
ŘIHÁČEK, Tomáš a Jana KOUTNÁ KOSTÍNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Integrace v českých psychoterapeutických výcvicích
Název anglicky
Integration in Czech psychotherapeutic trainings
Autoři
ŘIHÁČEK, Tomáš ORCID (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KOUTNÁ KOSTÍNKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Psychoterapie, FSS MUNI, Brno, 2012, 1802-3983
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00058004
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
Psychoterapeutický výcvik; integrace v psychoterapii; osobní terapeutický styl
Klíčová slova anglicky
Psychotherapeutic training; psychotherapy integration; personal therapeutic style
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2017 17:09, prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
V originále
Tato výzkumná studie hledá odpověď na otázku, jak různé psychoterapeutické výcviky zacházejí s integrací (nebo obecněji, s existující pluralitou teoretických perspektiv). Předkládané výsledky jsou založeny na kvalitativní analýze rozhovorů s reprezentanty sedmi českých výcvikových institutů, u nichž bylo možno předpokládat nějakou formu integrace. Koncepty vzniklé během analýzy jsou uspořádány do tří oblastí. První z nich, dimenze centrálnost vs. perifernost integrace, rozlišuje různé postoje, které mohou různé instituty vůči psychoterapeutické integraci zastávat. Druhá oblast se týká integrativní otevřenosti, ústředního konceptu celé analýzy, a také toho, čím je tato otevřenost omezována a ohraničována. Třetí oblast pak zachycuje utváření individuálního terapeutického stylu a jeho souvislost s integrací. V závěru je uvedeno několik praktických námětů vyplývajících z této analýzy.
Anglicky
This research study seeks to answer the question of how various psychotherapeutic trainings treat integration (or, more generally, the existing plurality of theoretical perspectives). The presented results are based on qualitative analysis of interviews with representatives of seven Czech training institutes, which were assumed to have adopted some form of integration. Concepts arising from the analysis are organized into three areas. The first one, centrality vs. peripherality dimension of integration distinguishes different attitudes that various institutes can hold towards psychotherapy integration. The second area involves the integrative openness, the central concept of the whole analysis, and also phenomena which set limits to this openness. The third area captures the formation of an individual therapeutic style and its association with integration. In conclusion, some practical suggestions arising from this analysis are presented.
Návaznosti
| GAP407/11/0141, projekt VaV |
|