D 2012

Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury

STREJČKOVÁ, Dagmar

Základní údaje

Originální název

Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury

Název česky

Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury

Název anglicky

The Educational Methods in the Training of Czech Language and Literature Teachers within the Media Education

Autoři

STREJČKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Nové trendy v didaktice českého jazyka. Sborník příspěvků z Odborného semináře s mezinárodní účastí a pracovní dílny 9. září 2011, od s. 27-38, 12 s. 2012

Nakladatel

Nakladatelství Karolinum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062634

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-603-1

Klíčová slova česky

didaktické metody; mediální výchova; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; Český jazyk a literatura

Klíčová slova anglicky

educational methods; media education; The Framework Education Programme for Elementary Education; the Czech language and literature

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 11:25, PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje realizaci průřezového tématu Mediální výchova ve výuce učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol se sídlem na území okresu Brno-město. Výzkum se zaměřuje na používání didaktických metod u učitelů českého jazyka a literatury při implementaci mediální výchovy. V empirické části byla využita statistická procedura. V této části příspěvku byl představen výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno bylo o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, jakož i o sběru a analýze získaných dat. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou za použití dotazníku vlastní konstrukce. Empirické šetření mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. Výzkumné šetření přineslo poznatky o formě realizace průřezového tématu Mediální výchova a o používaných didaktických metodách učiteli českého jazyka. Byla zjištěna převládající implementace průřezového tématu Mediální výchova do výuky vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura.

Anglicky

The paper deals with the realization of a cross-section theme in the Media Education of Czech language and literature teachers in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. The research directs at the use of educational methods of Czech language and literature teachers at instruction of the Media Education. In the empirical part the statistics procedure was utilized. In this part of the paper there was presented the research problem, including the research question and hypothesis, and the research instrument and research file, counting collection and analysis of gained data. The research was carried out in the quantitative method, using the questionnaire of its own structure. Empirical research had selection character and its respondents were teachers of Czech language and literature in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. The research brought findings in the form of realizations of cross-section theme of Media Education and the use of educational methods by teachers of Czech language and literature on the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. It was found out that the form of implementation of cross-section theme of Media Education is prevailing in education subject of Czech language and literature.