Empatie jako součást sociální kompetence učitele
ŠTĚRBA, Radim. Empatie jako součást sociální kompetence učitele. Praha: Univerzita Karlova, 2012, s. 9-20. ISBN 978-80-263-0269-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Empatie jako součást sociální kompetence učitele |
Název česky | Empatie jako součást sociální kompetence učitele |
Název anglicky | Empathy as part of the social competence of teachers |
Autoři | ŠTĚRBA, Radim. |
Vydání | Praha, od s. 9-20, 12 s. 2012. |
Nakladatel | Univerzita Karlova |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-263-0269-8 |
Klíčová slova česky | sociální kompetence, empatie, kvalita učitele, zkvalitnění výuky, pedagogický výzkum |
Klíčová slova anglicky | social competency, empathy, teachers quality, improvement teaching, educational research |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS., učo 43487. Změněno: 22. 3. 2013 09:33. |
Anotace |
---|
Příspěvek se zabývá tematikou sociální kompetence učitele se zaměřením na empatii. Přibližuje pojetí empatie, její místo ve struktuře sociální kompetence učitele a v konceptu pedagogických kompetencí. Zejména však reflektuje důležitost empatie jako jednoho z klíčových prvků ovlivňující kvalitu výchovně vzdělávacího procesu. V této souvislosti prezentuje závěry některých výzkumů věnujících se možnostem vlivu empatie učitele na zkvalitnění jeho výchovně vzdělávacího působení. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek se zabývá tematikou sociální kompetence učitele se zaměřením na empatii. Přibližuje pojetí empatie, její místo ve struktuře sociální kompetence učitele a v konceptu pedagogických kompetencí. Zejména však reflektuje důležitost empatie jako jednoho z klíčových prvků ovlivňující kvalitu výchovně vzdělávacího procesu. V této souvislosti prezentuje závěry některých výzkumů věnujících se možnostem vlivu empatie učitele na zkvalitnění jeho výchovně vzdělávacího působení. |
Anotace anglicky |
---|
The paper deals with the theme of teachers social competence with a focus on empathy. It approaches the concept of empathy and its place in the structure of teachers social competences and the concept of pedagogical competences. Especially, however, it reflects the importance of empathy as one of the key dimensions affecting the quality of the educational process. In this context, it presents the findings of some studies dealing with the possibilities of the influence of teachers empathy on improving his/her educational efficiency |
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 09:06