ŠTĚRBA, Radim. Empatie jako součást sociální kompetence učitele. Praha: Univerzita Karlova, 2012, s. 9-20. ISBN 978-80-263-0269-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Empatie jako součást sociální kompetence učitele
Název česky Empatie jako součást sociální kompetence učitele
Název anglicky Empathy as part of the social competence of teachers
Autoři ŠTĚRBA, Radim.
Vydání Praha, od s. 9-20, 12 s. 2012.
Nakladatel Univerzita Karlova
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-0269-8
Klíčová slova česky sociální kompetence, empatie, kvalita učitele, zkvalitnění výuky, pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky social competency, empathy, teachers quality, improvement teaching, educational research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS., učo 43487. Změněno: 22. 3. 2013 09:33.
Anotace
Příspěvek se zabývá tematikou sociální kompetence učitele se zaměřením na empatii. Přibližuje pojetí empatie, její místo ve struktuře sociální kompetence učitele a v konceptu pedagogických kompetencí. Zejména však reflektuje důležitost empatie jako jednoho z klíčových prvků ovlivňující kvalitu výchovně vzdělávacího procesu. V této souvislosti prezentuje závěry některých výzkumů věnujících se možnostem vlivu empatie učitele na zkvalitnění jeho výchovně vzdělávacího působení.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá tematikou sociální kompetence učitele se zaměřením na empatii. Přibližuje pojetí empatie, její místo ve struktuře sociální kompetence učitele a v konceptu pedagogických kompetencí. Zejména však reflektuje důležitost empatie jako jednoho z klíčových prvků ovlivňující kvalitu výchovně vzdělávacího procesu. V této souvislosti prezentuje závěry některých výzkumů věnujících se možnostem vlivu empatie učitele na zkvalitnění jeho výchovně vzdělávacího působení.
Anotace anglicky
The paper deals with the theme of teachers social competence with a focus on empathy. It approaches the concept of empathy and its place in the structure of teachers social competences and the concept of pedagogical competences. Especially, however, it reflects the importance of empathy as one of the key dimensions affecting the quality of the educational process. In this context, it presents the findings of some studies dealing with the possibilities of the influence of teachers empathy on improving his/her educational efficiency
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 09:06