2012
Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání
KLENKOVÁ, JiřinaZákladní údaje
Originální název
Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání
Název česky
Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání
Název anglicky
Acquiring Competences to Support Natural Development of Communication Skills of Children in Preschool Education
Autoři
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 95-108, 14 s. 2012
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00062834
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-235-2
Klíčová slova česky
vývoj řeči; podpora vývoje řeči; narušení vývoje řeči; narušená komunikační schopnost; logopedická prevence; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
speech development; the support of speech development; impaired speech development; impaired communication ability; speech therapy prevention; speech therapy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2013 17:59, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
V kapitole je prezentováno výzkumné šetření, které bylo realizováno u pedagogů předškolních zařízení s cílem zjistit, zda se zabývají ve své pedagogické činnosti logopedickou prevencí. Do preventivních opatření v rámci ovlivňování přirozeného vývoje řečových a jazykových složek se řadí i ovlivňování vývoje výslovnosti hlásek a předcházení odchylkám ve vývoji artikulace. Byla zjišťována artikulace hlásek u dětí ve čtyřech věkových kategoriích před nástupem do školy, a to u dětí tří až šestiletých s cílem zjistit, jaký je stav vývoje výslovnosti. Nesprávná výslovnost hlásek je častým důvodem odkladu školní docházky dětí a následně i určitých obtíží ve vzdělávacím procesu po zahájení školní docházky.
Anglicky
This chapter presents an investigation which was focused on pre-school teachers with the aim to find out whether they are concerned with the speech therapy prevention in their practice. Into the preventive measures within the influence of natural development of speech and language components also rank among influencing the development of pronunciation of speech sounds and prevent of deviations in development of articulation. Articulation of speech sounds has been investigated in four age categories of children before entering school, namely children three to six years, with the aim to determine what the state of their pronunciation is. Incorrect pronunciation of speech sounds is a common reason for postponement of the school attendance and consequently certain difficulties in the educational process after the initiation of school attendance.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|