C 2012

Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání

KLENKOVÁ, Jiřina

Základní údaje

Originální název

Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání

Název česky

Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání

Název anglicky

Acquiring Competences to Support Natural Development of Communication Skills of Children in Preschool Education

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 95-108, 14 s. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062834

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-235-2

Klíčová slova česky

vývoj řeči; podpora vývoje řeči; narušení vývoje řeči; narušená komunikační schopnost; logopedická prevence; logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

speech development; the support of speech development; impaired speech development; impaired communication ability; speech therapy prevention; speech therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2013 17:59, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je prezentováno výzkumné šetření, které bylo realizováno u pedagogů předškolních zařízení s cílem zjistit, zda se zabývají ve své pedagogické činnosti logopedickou prevencí. Do preventivních opatření v rámci ovlivňování přirozeného vývoje řečových a jazykových složek se řadí i ovlivňování vývoje výslovnosti hlásek a předcházení odchylkám ve vývoji artikulace. Byla zjišťována artikulace hlásek u dětí ve čtyřech věkových kategoriích před nástupem do školy, a to u dětí tří až šestiletých s cílem zjistit, jaký je stav vývoje výslovnosti. Nesprávná výslovnost hlásek je častým důvodem odkladu školní docházky dětí a následně i určitých obtíží ve vzdělávacím procesu po zahájení školní docházky.

Anglicky

This chapter presents an investigation which was focused on pre-school teachers with the aim to find out whether they are concerned with the speech therapy prevention in their practice. Into the preventive measures within the influence of natural development of speech and language components also rank among influencing the development of pronunciation of speech sounds and prevent of deviations in development of articulation. Articulation of speech sounds has been investigated in four age categories of children before entering school, namely children three to six years, with the aim to determine what the state of their pronunciation is. Incorrect pronunciation of speech sounds is a common reason for postponement of the school attendance and consequently certain difficulties in the educational process after the initiation of school attendance.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

Ziskavani_kompetenci.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
mono_vitkova_bartonova_VI_VZ_2013.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru