C 2012

Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení

Název česky

Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení

Název anglicky

Affective Strategies in Foreign Language Teaching to Pupils with Specific Learning Disorders

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 245-256, 12 s. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062841

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-235-2

Klíčová slova česky

specifické poruchy učení; afektivní strategie učení; cizojazyčná výuka; výzkum

Klíčová slova anglicky

specific learning disabilities; affective strategies; foreign language teaching; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2013 01:03, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Učení se cizímu jazyku nebývá pro žáky se specifickými poruchami učení snadnou záležitostí. Úlohou učitele je tyto žáky dostatečně motivovat a ukazovat cesty, jak se i přes různé obtíže mohou cizímu jazyku naučit a při učení nemuset nutně zažívat stresující pocity. Emocionální dimenze učení je významným faktorem úspěšnosti obecně, u dané cílové skupiny se ukazuje jako jeden z nejvýznamnějších. Regulovat emoce, motivaci a postoje při učení napomáhají afektivní strategie, které jsou v kapitole představeny jako jedno ze základních východisek pro učitele cizích jazyků při vyučování žáků s poruchami učení a jako předmět výzkumu, který se zabýval zjišťováním míry uplatňování těchto strategií ve výuce cizích jazyků.

Anglicky

Learning foreign languages hardly ever is an easy matter for pupils with specific learning disabilities. It is up to the teacher to motivate these pupils sufficiently and to show them useful ways how to learn a foreign language in spite of various difficulties without unnecessary emotional stress. The emotional dimension of learning is an important parameter of success in general, but for pupils with learning disabilities, it is a crucial one. Affective strategies can help regulating emotions, motivation and approaches to learning. The paper gives an outline of the affective strategies as one of the basic sources for foreign language teachers instructing pupils with specific learning disabilities as well as the topic of a research study which has dealt with the extent of implementing these strategies in foreign language teaching.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

mono_vitkova_bartonova_VI_VZ_2013_1_.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Afektivni_strategie_uceni_ve_vyucovani_cizich_jazyku_u_zaku_se_specifickymi_poruchami_uceni.doc
Požádat o autorskou verzi souboru