2012
Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Název česky
Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Affective Strategies in Foreign Language Teaching to Pupils with Specific Learning Disorders
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 245-256, 12 s. 2012
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00062841
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-235-2
Klíčová slova česky
specifické poruchy učení; afektivní strategie učení; cizojazyčná výuka; výzkum
Klíčová slova anglicky
specific learning disabilities; affective strategies; foreign language teaching; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2013 01:03, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Učení se cizímu jazyku nebývá pro žáky se specifickými poruchami učení snadnou záležitostí. Úlohou učitele je tyto žáky dostatečně motivovat a ukazovat cesty, jak se i přes různé obtíže mohou cizímu jazyku naučit a při učení nemuset nutně zažívat stresující pocity. Emocionální dimenze učení je významným faktorem úspěšnosti obecně, u dané cílové skupiny se ukazuje jako jeden z nejvýznamnějších. Regulovat emoce, motivaci a postoje při učení napomáhají afektivní strategie, které jsou v kapitole představeny jako jedno ze základních východisek pro učitele cizích jazyků při vyučování žáků s poruchami učení a jako předmět výzkumu, který se zabýval zjišťováním míry uplatňování těchto strategií ve výuce cizích jazyků.
Anglicky
Learning foreign languages hardly ever is an easy matter for pupils with specific learning disabilities. It is up to the teacher to motivate these pupils sufficiently and to show them useful ways how to learn a foreign language in spite of various difficulties without unnecessary emotional stress. The emotional dimension of learning is an important parameter of success in general, but for pupils with learning disabilities, it is a crucial one. Affective strategies can help regulating emotions, motivation and approaches to learning. The paper gives an outline of the affective strategies as one of the basic sources for foreign language teachers instructing pupils with specific learning disabilities as well as the topic of a research study which has dealt with the extent of implementing these strategies in foreign language teaching.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|