FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ. Okolnosti volby studijní/profesní cesty u žáků se sociálním znevýhodněním. In Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 83-94. ISBN 978-80-7315-236-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Okolnosti volby studijní/profesní cesty u žáků se sociálním znevýhodněním
Název česky Okolnosti volby studijní/profesní cesty u žáků se sociálním znevýhodněním
Název anglicky Circumstances of Academic/Professional Choice in Pupils with Social Disadvantage
Autoři FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. od s. 83-94, 12 s. 2012.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062850
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-236-9
Klíčová slova česky žáci se sociálním handicapem, profesní přání, vliv rodičů na volbu školy/profese, romský původ
Klíčová slova anglicky pupils with a social disadvantage; professional aspirations; the role of parents in the academic/professional choice; Romany origin
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 26. 10. 2016 10:46.
Anotace
Text přináší dílčí výsledky z výzkumu realizovaného v rámci výzkumného záměru MSM0021622443 s názvem Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (2007-2013). Autoři popisují a interpretují data z kvantitativního šetření, které bylo zaměřeno na zjišťování některých specifik volby studijní/pracovní cesty u žáků se sociálním handicapem (znevýhodněním). Pozornost je věnována především vztahu mezi rizikovými faktory sociálního znevýhodnění a okolnostem, případně vlivům, které často hrají roli v procesu rozhodování.
Anotace anglicky
The text presents selected results of a research conducted within a research project of the Ministry of Education, Youth and Sports MSM0021622443 called Special needs of pupils in the context of the Framework Education Programme for basic education (2007-2013). The authors describe and interpret the data gathered in a quantitative investigation focused on the identification of several specific features of academic/professional choice in pupils with a social disadvantage. Attention is paid primarily to the relationship between risk factors of the social disadvantage and the circumstances or influences, which often play a role in the decision making process.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 23:11