2012
Proces zkušenostně reflektivního učení v pojetí lektorů osobnostně sociálního rozvoje.
KOLÁŘ, Jan; Jan NEHYBA a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
Proces zkušenostně reflektivního učení v pojetí lektorů osobnostně sociálního rozvoje.
Název anglicky
The process of experiential reflective learning in a concepts of personal and social development lecturers.
Autoři
KOLÁŘ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí); Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/12:00058233
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky
personal and social development; lecturers; experiential reflective learning
Štítky
Změněno: 31. 10. 2016 16:04, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
Zkušenostně reflektivní učení představuje pedagogickou teorií i praxí prověřené koncepty učení, jejichž společným znakem je cílené promýšlení, vyhodnocování či transformace zažitého, během něhož se lidé individuálně nebo ve spolupráci s ostatními pokoušejí objevit nové zdroje a možnosti, které jim tyto zkušenosti skýtají pro jejich bezprostřední životní realitu (srov. např. Boud, Keogh, Walker, 2005; Mezirow, 1990; Moon, 2009; Weil, McGill, 1990). V odborné literatuře se tyto koncepty objevují zejména v podobě různých modelů, resp. cyklů učení (viz např. Kolb, 1984; Jarvis, 2004) usilujících o podrobný popis procesu takto založeného učení. Otázkou, kterou si kladou autoři příspěvku je, jakým způsobem lektoři osobnostně sociálního rozvoje tuto platformu učení v praxi skutečně uchopují a využívají při práci se svými cílovými skupinami. Odpověď hledají prostřednictvím kvalitativní analýzy videozáznamů skupinových sezení provedených v kombinaci s analýzou narativních rozhovorů, na jejichž základě je nakonec identifikováno a popsáno několik možných pojetí zkušenostně reflektivního učení, která se v praxi objevují.
Anglicky
Reflective experiential learning is a pedagogical theory and practice tested concepts of learning, whose common feature is focused thinking, evaluation or transformation experienced by, during which people individually or in cooperation with others trying to discover new resources and opportunities they experience these provide for their immediate reality of life (cf. eg Boud, Keogh, Walker, 2005, Mezirow, 1990, Moon, 2009; Weil, McGill, 1990). In the literature, these concepts are particularly evident in the form of various models, respectively. cycles of learning (see, eg, Kolb, 1984; Jarvis, 2004), aiming at a detailed description of the process follows established learning. The question we ask authors of this paper is how teachers personal and social development of this platform learning in practice truly grasp and used when working with their target groups. The answer looking through qualitative analysis of video recordings of group sessions conducted combined with the analysis of narrative interviews, on the basis of which eventually identified and described several possible concepts experientially reflective learning that is emerging in practice.
Návaznosti
GD406/09/H040, projekt VaV |
|