VACULOVÁ, Ivana. Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ. In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 115 -120. ISBN 978-80-210-5886-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ
Název česky Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ
Název anglicky Motivation of talented pupils by solving problem tasks in physics education at the basic schools
Autoři VACULOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, od s. 115 -120, 6 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063002
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5886-6
Klíčová slova česky nadaný žák; motivace; problémové úlohy; výuka fyziky; videostudie
Klíčová slova anglicky talented pupils; motivation; problem tasks; physics education; videostudy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ivana Medková, Ph.D., učo 63881. Změněno: 5. 3. 2013 13:42.
Anotace
V příspěvku se zabýváme možnostmi rozvíjení a motivace nadaných žáků během výuky fyziky. Podrobněji se pak zabýváme využíváním problémových úloh, včetně úloh experimentálního charakteru, které umožňují nadaným žákům objevovat nová fakta a skutečnosti. Na základě našeho výzkumu se však ukázalo, že žáci nemají k řešení těchto typů úloh během výuky fyziky dostatek příležitostí. Proto uvádíme několik možných způsobů, jak můžeme tyto úlohy nadaným žákům zadávat, a doplňujeme je konkrétními ukázkami.
Anotace anglicky
Our contribution is focused on the possibilities of development and motivation of talented pupils in physics education. We performed the detailed examination of the importance of the application of problem tasks, including the experimental tasks that enable talented students to discover new facts and reality. The results of our research revealed that the pupils have not enough opportunities to get in touch with such tasks. Therefore, we suggest several ways how to help the pupils to develop their knowledge, and show the practical examples.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 03:35