VÍTKOVÁ, Marie. Strategie přístupů ke vzdělávání žáků s těžkým postižením v základní škole hlavního vzdělávacího proudu. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 43-54. ISBN 978-80-210-5995-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategie přístupů ke vzdělávání žáků s těžkým postižením v základní škole hlavního vzdělávacího proudu
Název česky Strategie přístupů ke vzdělávání žáků s těžkým postižením v základní škole hlavního vzdělávacího proudu
Název anglicky Approaches to Education of Pupils with Profound Impairments in Mainstream Schools
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. od s. 43-54, 12 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063087
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5995-5
Klíčová slova česky žák s těžkým postižením; souběžné postižení více vadami; vzdělávání; podpora; terapie; péče; základní škola hlavního vzdělávacího proudu
Klíčová slova anglicky pupil with profound impairment; education; support; therapy; care; mainstream primary school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 24. 2. 2013 10:09.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. V kapitole je analyzována mezinárodní klasifikace funkčních schopností, postižení a zdraví (ICF), charakterizován okruh osob s těžkým postižením a vysvětleny pojmy péče, terapie, podpora a vzdělávání, používané u žáků s těžkým postižením. V závěru je uveden příklad skupinové integrace žáků s těžkým postižením v základní škole.
Anotace anglicky
The chapter focuses on education of pupils with profound impairment and multiple impairments. The charter analyses the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) and characterizes the group of people with profound impairments. Furthermore, it offers definitions of terms: care, therapy, support and education. At the end of the charter we can find one case study.
Návaznosti
MUNI/A/0886/2011, interní kód MUNázev: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 22:39