2012
Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
BEDNÁROVÁ, Renáta, Jan VÁLEK a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
Název česky
Grafy a dynamické modelování jako motivační nástroj ve výuce fyziky
Autoři
BEDNÁROVÁ, Renáta (203 Česká republika, garant, domácí), Jan VÁLEK (203 Česká republika, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), od s. 1827-1835, 9 s. 2012
Nakladatel
Elsevier Ltd.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00067669
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
UT WoS
000317131400229
Klíčová slova česky
dynamické modelování; graf; ICT vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Dynamic modeling; graph; ICT teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 9. 2023 15:08, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.
Česky
Příspěvek je zaměřen na použití dynamických modelů popisující známé situace převedené do grafu. Naše studie je založena na pozorování studentů během výuky fyziky na středních školách. Naše výsledky ukazují, že takto kombinovaný přístup výuky prohlubuje zájem o poznávání svého okolí. Tento přístup může nahradit nedostatek matematického aparátu potřebného k řešení studované problematiky. Navíc je nezávisle na studentově analytickém a logickém myšlení posíleno zjišťování fyzikálních základů procesů a jevů, které studenti znají z každodenního života.