D 2012

Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics

BEDNÁROVÁ, Renáta, Jan VÁLEK a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics

Název česky

Grafy a dynamické modelování jako motivační nástroj ve výuce fyziky

Autoři

BEDNÁROVÁ, Renáta (203 Česká republika, garant, domácí), Jan VÁLEK (203 Česká republika, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), od s. 1827-1835, 9 s. 2012

Nakladatel

Elsevier Ltd.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00067669

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

UT WoS

000317131400229

Klíčová slova česky

dynamické modelování; graf; ICT vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Dynamic modeling; graph; ICT teaching

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 9. 2023 15:08, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.

Česky

Příspěvek je zaměřen na použití dynamických modelů popisující známé situace převedené do grafu. Naše studie je založena na pozorování studentů během výuky fyziky na středních školách. Naše výsledky ukazují, že takto kombinovaný přístup výuky prohlubuje zájem o poznávání svého okolí. Tento přístup může nahradit nedostatek matematického aparátu potřebného k řešení studované problematiky. Navíc je nezávisle na studentově analytickém a logickém myšlení posíleno zjišťování fyzikálních základů procesů a jevů, které studenti znají z každodenního života.

Přiložené soubory

A9569_Bednarova_Valek_Sladek_Fulltext.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru