VITURKA, Milan, Petr TONEV a Vilém PAŘIL. Long-Run Impacts Assessment of Planned Motorways and Expressways in the Czech Republic. Journal of US-China Public Administration. El Monte, CA, USA: David Publishing Company, 2013, roč. 9, č. 12, s. 1351-1358. ISSN 1548-6591.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Long-Run Impacts Assessment of Planned Motorways and Expressways in the Czech Republic
Název česky Hodnocení dlouhodobých dopadů plánovaných dálnic a rychlostních silnic v ČEské republice.
Autoři VITURKA, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí) a Vilém PAŘIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of US-China Public Administration, El Monte, CA, USA, David Publishing Company, 2013, 1548-6591.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00067697
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky dálnice a rychlostní silnice - výstavba - hodnocení
Klíčová slova anglicky motorways and expressways - construction - assessment
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Vilém Pařil, Ph.D., učo 76412. Změněno: 23. 1. 2015 17:45.
Anotace
In a number of countries (including the Czech Republic), the implementation of large projects of transport infrastructure is usually justified by a general reference to its broad economic benefits, which are, however, seldom further specified. One of important reasons for such an approach is the non-existence of an empirically verified model for complex assessment of the necessity of these projects. The main objective of the paper is to present an original method for comparative assessment of motorway and expressway constructions.
Anotace česky
V řadě zemí (včetně ČR) se realizace velkých projektů výstavby dopravní infrastruktury obvykle odůvodňuje obecným odkazem na jejich široké ekonomické přínosy, které jsou však jen zřídka dále specififikovány. Jedním z důležitých důvodů pro takový přístup je neexistence empiricky ovšřených modelů pro komplexní posouzení účelnosti těchto projektů. Hlavním cílem tohoto příspěvku je prezentovat originalní metodu srovnávacího hodnocení projektů výstavby dálnic a rychlostních silnic.
Návaznosti
MUNI/A/0745/2012, interní kód MUNázev: Potenciál rozvoje regionů a možnosti jeho ovlivnění v kontextu kohezní politiky EU (Akronym: ROREPO)
Investor: Masarykova univerzita, Potenciál rozvoje regionů a možnosti jeho ovlivnění v kontextu kohezní politiky EU, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:16