2012
Teachers’ Self-reported Willingness and Ability to Teach Students with SEN in Inclusive Settings
VAĎUROVÁ, Helena a Karel PANČOCHAZákladní údaje
Originální název
Teachers’ Self-reported Willingness and Ability to Teach Students with SEN in Inclusive Settings
Autoři
VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft. od s. 35-55, 21 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063451
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6107-1
Klíčová slova anglicky
Inclusion; national level; classroom level; individual level; students with SEN
Změněno: 18. 3. 2013 09:43, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Anotace
V originále
The chapter presents inclusion from national, classroom, and individual level. It introduces current international and national policy documents and legislature focusing on inclusive education. This is followed by a research focusing on the individual level of inclusion - Teachers’ self-reported willingness to teach, ability to teach, and ability to assess students with special education needs (SEN). Teachers are generally willing to teach students with SEN, but many do not feel confident to teach and assess students with SEN. Sufficient amount of information on SEN, participation in in-service training, and ability to use alternative and augmentative communication seems to be related with better ability to teach and assess students with SEN.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|