B 2012

Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft.

PROCHÁZKOVÁ, Lucie a Karel PANČOCHA

Základní údaje

Originální název

Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft.

Název anglicky

Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft.

Vydání

1. vyd. Brno, 172 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6107-1

Klíčová slova česky

vzdělávání; podpora; jedinci s postižením; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; pracovní a sociální kompetence; mentální postižení; poradenství

Klíčová slova anglicky

education; support; individuals with disability; pupils with SEN; inclusion; work and social competences; intellectual disability; consulting

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2013 10:59, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Dieses Buch konzentiert sich an die Förderung von Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf und von jungem Menschen mit Behinderung bei der Bildung, Eingliederung in den Arbeitsprozess und in die Gesellschaft. Die einzelnen Kapiteln (in deutscher oder englischer Sprache) präsentieren Teilergebnisse aus Forschungen aus drei Ländern. Die Aufmerksamkeit ist folgenden Bereichen gewidmet: Bildung, Förderung bei der Berufswahl, Berufsbildung, Erwerb von Kompetenzen, Berufsberatung und Unterstützung am Arbeitsmarkt.

Česky

Monografie je zaměřena na podporu žáků se speciálními potřebami a mladých lidí s postižením při vzdělávání, začleňování do pracovního procesu a do společnosti. Jednotlivé kapitoly, které jsou publikovány v německém nebo anglickém jazyku, se dotýkají vzdělávání a podpory jedinců od školního věku až po ranou dospělost a prezentují výsledky dílčích výzkumů ze tří zemí. Pozornost je věnována vzdělávání, podpoře při volbě profese a profesnímu vzdělávání, dále důležitosti osvojování kompetencí a příkladům z praxe, kde k tomu dochází, a oblasti profesního poradenství a podpoře při začleňování na trh práce.

Anglicky

This book focuses on a support of students with special education needs and young adults with disabilities in further education, job market and society in general. Individual chapters (in German or English) concentrate on education and support of individuals from school age to young adulthood and introduce results of studies from three countries. Attention is given to education, career choice support, and professional development. Further on, the book deals with acquisition of competences and gives real life examples from the field of professional counseling and support at the job market.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání