PERREN, Sonja, Lucie CORCORAN, Helen COWIE, Francine DEHUE, D’Jamila GARCIA, Conor MC GUCKIN, Anna ŠEVČÍKOVÁ, Panayiota TSATSOU a Trijntje VÖLLINK. Tackling cyberbullying: Review of empirical evidence regarding successful responses by students, parents and schools. International Journal of Conflict and Violence, 2012, roč. 6, č. 2, s. 283 – 292. ISSN 1864-1385.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tackling cyberbullying: Review of empirical evidence regarding successful responses by students, parents and schools.
Autoři PERREN, Sonja (756 Švýcarsko), Lucie CORCORAN (372 Irsko), Helen COWIE (826 Velká Británie), Francine DEHUE (528 Nizozemsko), D’Jamila GARCIA (724 Španělsko), Conor MC GUCKIN (372 Irsko), Anna ŠEVČÍKOVÁ (203 Česko, garant, domácí), Panayiota TSATSOU (300 Řecko) a Trijntje VÖLLINK (528 Nizozemsko).
Vydání International Journal of Conflict and Violence, 2012, 1864-1385.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.512
Kód RIV RIV/00216224:14230/12:00063551
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000313961100011
Klíčová slova anglicky cyberbullying; coping; children; internet; aggressive behavior
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 22. 4. 2013 20:13.
Anotace
A summary of current knowledge on successful responses to cyberbullying differentiating between three different response domains: reducing risks, combatting the problem, and buffering negative impact. A systematic literature search yielded thirty-six relevant studies, most of which report findings regarding general prevention strategies (e.g., anti-bullying policies or cybersafety strategies) and the use of coping strategies such as seeking support, responding (retaliation or confronting), technical solutions, and avoidant and emotion-focussed strategies. Whilst a few studies report perceived success, very few measure the success of the strategies in relation to risks and outcomes. There is a clear lack of evidence concerning successful responses.
Návaznosti
LD11008, projekt VaVNázev: Copingové strategie kyberšikany u adolescentů (Akronym: CSKA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, COST CZ (od projektů s počátkem řešení v roce 2011)
VytisknoutZobrazeno: 7. 7. 2020 02:35