C 2012

Inclusion of pupils with mild mental disabilities – research

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Inclusion of pupils with mild mental disabilities – research

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft. od s. 127-135, 9 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063664

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6107-1

Klíčová slova anglicky

education; inclusion; pedagogue; pupil with mild mental disability; quantitative research; qualitative research; questionnaire; schooling environment; family
Změněno: 11. 2. 2013 11:02, Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová

Anotace

V originále

Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils' own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The chapter shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The chapter presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání