2012
Inclusion of pupils with mild mental disabilities – research
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Inclusion of pupils with mild mental disabilities – research
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft. od s. 127-135, 9 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063664
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6107-1
Klíčová slova anglicky
education; inclusion; pedagogue; pupil with mild mental disability; quantitative research; qualitative research; questionnaire; schooling environment; family
Změněno: 11. 2. 2013 11:02, Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
Anotace
V originále
Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils' own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The chapter shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The chapter presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|