C 2012

Využití celoživotního vzdělávání pedagogů pro poskytování kariérového poradenství žákům s narušenou komunikační schopností

GIRGLOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Využití celoživotního vzdělávání pedagogů pro poskytování kariérového poradenství žákům s narušenou komunikační schopností

Název česky

Využití celoživotního vzdělávání pedagogů pro poskytování kariérového poradenství žákům s narušenou komunikační schopností

Název anglicky

Utilization of Lifelong Learning of Teachers in Career Counseling for Pupils with Impaired Communication Abilities

Autoři

GIRGLOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. od s. 191-200, 10 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063688

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6101-9

Klíčová slova česky

profesní příprava; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; žák s narušenou komunikační schopností; kariérové poradenství; celoživotní vzdělávání; logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

professional training; pupil with special educational needs; pupils with impaired communication ability; career counseling and guidance; lifelong learning; speech therapy intervention

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 13:39, PhDr. Mgr. Veronika Včelíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato kapitola se zaměřuje na problematiku poskytování logopedické intervence a následného kariérového poradenství žákům s narušenou komunikační schopností ve spolupráci s příslušným poradenským zařízením. Obsah textu shrnuje pouze některé dílčí výsledky komplementárních výzkumných šetření, která napomohla k analýze vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci naplňování jejich individuálních speciálních vzdělávacích potřeb. Právě participace odborníků erudovaných v problematice logopedie, vzdělávání a podněcování komunikace u žáka s narušenou komunikační schopností je žádoucí a nezastupitelnou pro jejich úspěšné vzdělávání a následnou profesní přípravu.

Anglicky

This chapter focuses on providing speech therapy and subsequent career counseling and guidance for pupils with impaired communication ability in collaboration with the counseling services. The article summarizes selected results of complementary research inquiries, which helped to analyze learning of pupils based on their individual educational needs. Participation of specialists in speech therapy and education, who can support communication of pupils with impaired communication ability, is desirable and indispensable for successful education and preparation for professional training.

Návaznosti

MUNI/B/0889/2011, interní kód MU
Název: Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy (Akronym: CEIV)
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference