2012
Využití celoživotního vzdělávání pedagogů pro poskytování kariérového poradenství žákům s narušenou komunikační schopností
GIRGLOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Využití celoživotního vzdělávání pedagogů pro poskytování kariérového poradenství žákům s narušenou komunikační schopností
Název česky
Využití celoživotního vzdělávání pedagogů pro poskytování kariérového poradenství žákům s narušenou komunikační schopností
Název anglicky
Utilization of Lifelong Learning of Teachers in Career Counseling for Pupils with Impaired Communication Abilities
Autoři
GIRGLOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. od s. 191-200, 10 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063688
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6101-9
Klíčová slova česky
profesní příprava; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; žák s narušenou komunikační schopností; kariérové poradenství; celoživotní vzdělávání; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
professional training; pupil with special educational needs; pupils with impaired communication ability; career counseling and guidance; lifelong learning; speech therapy intervention
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 13:39, PhDr. Mgr. Veronika Včelíková, Ph.D.
V originále
Tato kapitola se zaměřuje na problematiku poskytování logopedické intervence a následného kariérového poradenství žákům s narušenou komunikační schopností ve spolupráci s příslušným poradenským zařízením. Obsah textu shrnuje pouze některé dílčí výsledky komplementárních výzkumných šetření, která napomohla k analýze vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci naplňování jejich individuálních speciálních vzdělávacích potřeb. Právě participace odborníků erudovaných v problematice logopedie, vzdělávání a podněcování komunikace u žáka s narušenou komunikační schopností je žádoucí a nezastupitelnou pro jejich úspěšné vzdělávání a následnou profesní přípravu.
Anglicky
This chapter focuses on providing speech therapy and subsequent career counseling and guidance for pupils with impaired communication ability in collaboration with the counseling services. The article summarizes selected results of complementary research inquiries, which helped to analyze learning of pupils based on their individual educational needs. Participation of specialists in speech therapy and education, who can support communication of pupils with impaired communication ability, is desirable and indispensable for successful education and preparation for professional training.
Návaznosti
MUNI/B/0889/2011, interní kód MU |
|