D 2012

Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování

BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ

Základní údaje

Originální název

Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování

Název česky

Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování

Název anglicky

Problem-Solving Competencies - Experience from Testing

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Milena VAŇUROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Olomouc, Specifika matematické edukace v prostředí primární školy, od s. 41-45, 5 s. 2012

Nakladatel

Univerzita Palackého Olomouc

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063716

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-3048-5

ISSN

Klíčová slova česky

vyučování matematice na 1. stupni ZŠ; klíčové kompetence; řešení problémů; testování

Klíčová slova anglicky

teaching of mathematics; primary school; key competencies; solving problems; testing
Změněno: 3. 4. 2013 10:25, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek uvádí dílčí výsledky výzkumného šetření, které je zaměřeno na zjišťování úrovně kompetencí k řešení problémů ve 3., 5., 7. a 9. ročníku základní školy. Ačkoli současné kurikulární dokumenty preferují rozvoj klíčových kompetencí žáků, zejména kompetence k řešení problémů, je v této oblasti stále co zdokonalovat. Ukazuje se, že žáci jsou schopni řešit úlohy, ve kterých používají naučené rutinní postupy. Řešení úloh, které jsou formulované jako problém a kde je potřeba uplatnit tvořivý přístup, činí žákům potíže, nebo úlohy vůbec neřeší. V příspěvku uvádíme ukázky z testů a několik poznámek z testování.

Anglicky

The paper presents partia results of research which is focused on a survey of the problem-solving competencies in the 3rd, 5th, 7th and 9th grade of elementary school. Although the current curricula prefer the development of key competencies of pupils, particularly problem-solving competencies in this area is still much to improve. Examples of tests and several experiencies from the testing are presented.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání