2012
Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování
BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁZákladní údaje
Originální název
Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování
Název česky
Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování
Název anglicky
Problem-Solving Competencies - Experience from Testing
Autoři
BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Milena VAŇUROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Olomouc, Specifika matematické edukace v prostředí primární školy, od s. 41-45, 5 s. 2012
Nakladatel
Univerzita Palackého Olomouc
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063716
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-3048-5
ISSN
Klíčová slova česky
vyučování matematice na 1. stupni ZŠ; klíčové kompetence; řešení problémů; testování
Klíčová slova anglicky
teaching of mathematics; primary school; key competencies; solving problems; testing
Změněno: 3. 4. 2013 10:25, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.
V originále
Příspěvek uvádí dílčí výsledky výzkumného šetření, které je zaměřeno na zjišťování úrovně kompetencí k řešení problémů ve 3., 5., 7. a 9. ročníku základní školy. Ačkoli současné kurikulární dokumenty preferují rozvoj klíčových kompetencí žáků, zejména kompetence k řešení problémů, je v této oblasti stále co zdokonalovat. Ukazuje se, že žáci jsou schopni řešit úlohy, ve kterých používají naučené rutinní postupy. Řešení úloh, které jsou formulované jako problém a kde je potřeba uplatnit tvořivý přístup, činí žákům potíže, nebo úlohy vůbec neřeší. V příspěvku uvádíme ukázky z testů a několik poznámek z testování.
Anglicky
The paper presents partia results of research which is focused on a survey of the problem-solving competencies in the 3rd, 5th, 7th and 9th grade of elementary school. Although the current curricula prefer the development of key competencies of pupils, particularly problem-solving competencies in this area is still much to improve. Examples of tests and several experiencies from the testing are presented.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|