C 2012

Teoretická východiska speciální pedagogiky

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Teoretická východiska speciální pedagogiky

Název česky

Teoretická východiska speciální pedagogiky

Název anglicky

Theoretical Bases of Special Education

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 11-19, 9 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063780

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6044-9

Klíčová slova česky

speciální pedagogika; klasifikace; ICF; speciálněpedagogické metody; osoby se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; inkluze

Klíčová slova anglicky

special education; classification; ICF; special educational methods; people with special educational needs; integration; inclusion

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2013 10:12, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole je definováno pojetí oboru speciální pedagogika, je uvedena klasifikace speciální pedagogiky a její vývoj směrem k integraci a inkluzi jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti. Závěrem je analyzována koncepce vzdělávání speciálních pedagogů a je uvedena charakteristika výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, realizovaného na Pedagogické fakultě MU v letech 2007-2013.

Anglicky

The chapter defines the concept of special education, describes the classification of special education and its development towards integration and inclusion of people with special educational needs into society. Finally, the concept of teaching special education for teachers is presented as well as an overview of the research project Special Needs of Pupils in Context of the Framework Educational Programme for Basic education, realized by Faculty of Education at Masaryk University in the years 2007-2013.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání