D 2012

ROČNÍKOVÁ PRÁCE JAKO FORMA PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ

HALÚZKA, Miloš a Jiří ŠIBOR

Základní údaje

Originální název

ROČNÍKOVÁ PRÁCE JAKO FORMA PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ

Název česky

ROČNÍKOVÁ PRÁCE JAKO FORMA PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ

Název anglicky

YEAR SEMINAR WORK AS A PROJECT-BASED EDUCATION FORM

Autoři

HALÚZKA, Miloš (203 Česká republika) a Jiří ŠIBOR (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ V CHEMII, od s. 15-16, 2 s. 2012

Nakladatel

Univerzita Karlova

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063830

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-591-1

UT WoS

000339813900007

Klíčová slova česky

Projektové vyučování; ročníková práce; podmínky pro život

Klíčová slova anglicky

Project teaching; coursework; the conditions for life
Změněno: 8. 3. 2013 12:22, Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.

Anotace

V originále

Povinná ročníková práce je výhodná v automatickém zapojení všech studentů. Vhodně zvolené téma projektového vyučování v chemii může rozvíjet nejen mezipředmětové vazby, ale může zahrnovat i oblast environmentálního vzdělávání a blížší poznávání regionu Práce popisuje zkušenosti s realizací ročníkové práce na střední odborné škole na téma „Podmínky pro život“ studentkou třetího ročníku oboru Technické lyceum. Úkolem bylo definovat krajní životní podmínky pro jakoukoli formu života a možné schopnosti organismů přizpůsobit se těmto extrémním vlivům. Na základě zjištěných fyzikálních či chemických extrémů pak bylo provedeno srovnání s podmínkami slučitelnými s životem člověka. Jsou popsány výsledky, které zpracování tohoto tématu přineslo, možnosti dalšího využití práce a přínos práce pro samotnou studentku, pro vedoucího práce a pro školu. Článek referuje o zjištěných výsledcích výzkumu užívání projektového vyučovaní.

Anglicky

Compulsory year seminar work is advantageous in automatic attendance of all students. Suitable choice theme of project-based education in chemistry can develops not only intersubject coupling but subject of environmental learning adn further learning about region. This work describes experiences with realization year seminar work in vocational school on the theme „Life conditions“ by 3rd year student of branch Technical lyceum. The goal of project was define extrame life conditions of any kind form of life and possibilities of organisms to conform with this extreme life conditions. On the basis of investigated fyzical or chemical extremes was executed comparison with conditions compatible with the life of man. There are described results of compiling this theme, possibilities of further exploiting and work’s contribution for student by herself, for work’s leader and for school. The article refers about results of project education using research.