2012
ROČNÍKOVÁ PRÁCE JAKO FORMA PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ
HALÚZKA, Miloš a Jiří ŠIBORZákladní údaje
Originální název
ROČNÍKOVÁ PRÁCE JAKO FORMA PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ
Název česky
ROČNÍKOVÁ PRÁCE JAKO FORMA PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ
Název anglicky
YEAR SEMINAR WORK AS A PROJECT-BASED EDUCATION FORM
Autoři
HALÚZKA, Miloš (203 Česká republika) a Jiří ŠIBOR (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ V CHEMII, od s. 15-16, 2 s. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063830
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-591-1
UT WoS
000339813900007
Klíčová slova česky
Projektové vyučování; ročníková práce; podmínky pro život
Klíčová slova anglicky
Project teaching; coursework; the conditions for life
Změněno: 8. 3. 2013 12:22, Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
V originále
Povinná ročníková práce je výhodná v automatickém zapojení všech studentů. Vhodně zvolené téma projektového vyučování v chemii může rozvíjet nejen mezipředmětové vazby, ale může zahrnovat i oblast environmentálního vzdělávání a blížší poznávání regionu Práce popisuje zkušenosti s realizací ročníkové práce na střední odborné škole na téma „Podmínky pro život“ studentkou třetího ročníku oboru Technické lyceum. Úkolem bylo definovat krajní životní podmínky pro jakoukoli formu života a možné schopnosti organismů přizpůsobit se těmto extrémním vlivům. Na základě zjištěných fyzikálních či chemických extrémů pak bylo provedeno srovnání s podmínkami slučitelnými s životem člověka. Jsou popsány výsledky, které zpracování tohoto tématu přineslo, možnosti dalšího využití práce a přínos práce pro samotnou studentku, pro vedoucího práce a pro školu. Článek referuje o zjištěných výsledcích výzkumu užívání projektového vyučovaní.
Anglicky
Compulsory year seminar work is advantageous in automatic attendance of all students. Suitable choice theme of project-based education in chemistry can develops not only intersubject coupling but subject of environmental learning adn further learning about region. This work describes experiences with realization year seminar work in vocational school on the theme „Life conditions“ by 3rd year student of branch Technical lyceum. The goal of project was define extrame life conditions of any kind form of life and possibilities of organisms to conform with this extreme life conditions. On the basis of investigated fyzical or chemical extremes was executed comparison with conditions compatible with the life of man. There are described results of compiling this theme, possibilities of further exploiting and work’s contribution for student by herself, for work’s leader and for school. The article refers about results of project education using research.