VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra. Zjišťování míry inklinace učitele k biofilní koncepci vzdělávání (The Investigation of the Degree of Teacher's Inclination Toward Biophiled Orienation of Education). In Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 148-161. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31. ISBN 978-80-210-6132-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zjišťování míry inklinace učitele k biofilní koncepci vzdělávání
Name (in English) The Investigation of the Degree of Teacher's Inclination Toward Biophiled Orienation of Education
Authors VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky, p. 148-161, 14 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31, 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063964
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6132-3
Keywords (in Czech) subjektivní teorie učitele; biofilní orientace vzdělávání; technika strukturování konceptů; rozhovor
Keywords in English teacher's subjective theories; biophiled orientation of education; technique of stucturing concepts; interview
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D., učo 319967. Changed: 22/2/2013 18:33.
Abstract
Tato kapitola se zabývá subjektivními teoriemi učitele ve vztahu k biofilní koncepci vzdělávání. V zastřešujícím pohledu je zaměřena na učitelovo chápání a uvažování o člověku a jeho postavení ve světě. Vymezuje základní pojmy, nabízí shrnutí dosavadního stavu poznání a popisuje metodologii výzkumu s akcentem na uvedenou problematiku. Kapitola rovněž prezentuje postup ověřování výzkumného nástroje. Závěr je věnován prvním zjištěním a diskusi metodologie.
Abstract (in English)
This chapter deals with teacher's subjective theories toward biphiled conception of education. In the main view it is focused on teacher's understanding and thinking about man and his postion at world. It defines the basic terms, offers a summary of a current state and describes a methodology of a research focused on the stated issue. The chapter also presents the way of verification of the research tool. The conclusion is devoted to the first findings and discussion of methodology.
Links
MUNI/A/0883/2011, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2012)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/4/2024 10:19