C 2012

Zjišťování míry inklinace učitele k biofilní koncepci vzdělávání

VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra

Basic information

Original name

Zjišťování míry inklinace učitele k biofilní koncepci vzdělávání

Name (in English)

The Investigation of the Degree of Teacher's Inclination Toward Biophiled Orienation of Education

Authors

VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky, p. 148-161, 14 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31, 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00063964

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6132-3

Keywords (in Czech)

subjektivní teorie učitele; biofilní orientace vzdělávání; technika strukturování konceptů; rozhovor

Keywords in English

teacher's subjective theories; biophiled orientation of education; technique of stucturing concepts; interview

Tags

Reviewed
Změněno: 22/2/2013 18:33, Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tato kapitola se zabývá subjektivními teoriemi učitele ve vztahu k biofilní koncepci vzdělávání. V zastřešujícím pohledu je zaměřena na učitelovo chápání a uvažování o člověku a jeho postavení ve světě. Vymezuje základní pojmy, nabízí shrnutí dosavadního stavu poznání a popisuje metodologii výzkumu s akcentem na uvedenou problematiku. Kapitola rovněž prezentuje postup ověřování výzkumného nástroje. Závěr je věnován prvním zjištěním a diskusi metodologie.

In English

This chapter deals with teacher's subjective theories toward biphiled conception of education. In the main view it is focused on teacher's understanding and thinking about man and his postion at world. It defines the basic terms, offers a summary of a current state and describes a methodology of a research focused on the stated issue. The chapter also presents the way of verification of the research tool. The conclusion is devoted to the first findings and discussion of methodology.

Links

MUNI/A/0883/2011, interní kód MU
Name: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2012)
Investor: Masaryk University, Category A

Files attached

Skolni_vzdelavani_obsah.pdf
Request the author's version of the file
Hodnota_prirody_o_sobe.png
Request the author's version of the file
Zjistovani_miry_inklinace_ucitele_k_biofilni_koncepci_vzdelavani.docx
Request the author's version of the file